بازداشت زوج کلاهبردار

کلاهبرداری در پوشش شرکت کاریابی

زوج تبهکار که در پوشش شرکت کاریابی و اعطای وام کلاهبرداری کرده بودند ، قبل از فرار از کشور دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۳۷۲۸
کلاهبرداری در پوشش شرکت کاریابی

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، آبان ماه سال 1391 دهها شاکی و مالباخته با مراجعه به دادسرای ناحیه شش تهران اعلام کردند که توسط شرکتی خصوصی تحت عنوان «کارسازان کاویان» مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه شش تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مالباختگان از طریق آگهی نیازمندی روزنامه های کثیرالانتشار و همچنین تبلیغات فضای مجازی، به دفتر شرکت «کارسازان کاویان» در خیابان زرتشت مراجعه و درخواست «اشتغال به کار» و یا «دریافت وام» کرده اند که پس از پرداخت مبالغی مختلف، جهت پیگیری درخواست خود به شرکت مراجعه و با تعطیلی دفتر مواجه شده اند.

یکی از مالباختگان متقاضی وام در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:«27 مهر ماه سال 91 جهت دریافت وام خود اشتغالی و از طریق آگهی روزنامه به دفتر شرکت «کارسازان کاویان» در خیابان زرتشت مراجعه و مقرر شد تا در ازای دریافتت مبلغ 50 میلیون تومان وام ، مبلغ 700 هزار تومان بابت کارمزد شرکت و مبلغ 100 هزار تومان نیز بابت ضمانت وام پرداخت کنم اما پس از گذشت یک ماه و در زمان سررسید وام ، در زمان مراجعه به دفتر شرکت اطلاع پیدا کردم که شرکت تعطیل شده و دهها نفر شبیه من به بهانه گرفتن وام مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند».
 
در بررسی اظهارات مالباختگانی که جهت اشتغال به دفتر شرکت مراجعه کرده بودند، کاراگاهان اطلاع پیدا کردند که مقرر بود تا در ازای پرداخت مبالغی بین 50 تا 100 هزار تومان، این افراد در شرکت های خصوصی طرف قرارداد با شهرداری مشغول به کار شوند که هیچ اقدامی جهت اشتغال آنها، از سوی شرکت انجام نشده بود.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع پیدا کردند که شرکت «کارسازان کاویان» در هیچ نهاد رسمی و دولتی ثبت نشده و متهمان پرونده، زن و شوهری به نام های «حمیدرضا . ه» (41 ساله) و «سوسن . ک» (39 ساله) هستند که صرفا جهت انجام کلاهبرداری اقدام به اجاره دفتر شرکت کرده و پس از چندین ماه فعالیت در پوشش شرکت اعطای وام، متواری شده اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در منطقه قیطریه ـ کاوه شمالی در یک مجتمع مسکونی شده و هر دو متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع پیدا کردند که متهمان با اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده از سوی شکات و مالباختگان اقدام به ثبت چندین شرکت کاغذی کرده و قصد داشته اند تا پس از تکرار مجدد اقدامات خود در قالب شرکت های جدید، نهایتا به صورت غیرقانونی از کشور خارج شوند که توسط کارآگاهان اداره چهاردهم دستگیر و هر دو نفر صراحتا به طرح و نقشه انجام کلاهبرداری از طریق تأسیس شرکت ها و دفاتر تحت پوشش اعطای وام و ... اعتراف کردند.

سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: با شناسایی دهها مالباخته و احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که توسط متهمان مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، دستور انتشار تصاویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: همچنین از کلیه شهروندان محترم که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان در ارتکاب جرایم مختلف بویژه کلاهبرداری اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055431 در اختیار کاراگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
خدا بهشون لعنت كنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها