آغاز طرح ملی غربالگری فشار خون در مازندران

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از آغاز طرح ملی غربالگری فشار خون در این شهرستان و دیگر شهرهای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۱۸۴
آغاز طرح ملی غربالگری فشار خون در مازندران

حمزه قاسمی در گفت وگو با فارس در آمل با اشاره به اینکه طرح ملی غربالگری فشار خون، قد و وزن ایرانیان بالای 30 سال اقدامی منحصر به فرد است، اظهار داشت: این طرح، بسیج ملی برای ارتقای سلامت ایرانیان است که با هدف فرهنگ‌سازی کنترل بیماری‌های غیرواگیر از 21 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی یادآور شد: با تشکیل ستاد اجرایی طرح ملی غربالگری فشار خون و تناسب بدنی جمعیت بالای 30 سال شهرستان با هدف شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا و دارای اضافه وزن در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به جزئیات بیشتر در مورد اجرای این طرح، افزود: پس از اندازه‌گیری فشار خون، قد و وزن آموزش‌های لازم در این زمینه به افراد ارائه می‌شود و در صورتی که نیاز باشد به منظور پیگیری‌های درمانی و تشخیصی بیشتر، افراد به متخصصان ارجاع تا تشخیص نهایی توسط متخصصان ارائه شود.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری دانشجویان دانشکده پرستاری حضرت زینب آمل و بیمارستان امام علی (ع)، امام رضا (ع)، بیمارستان 17شهریور، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت با محوریت واحد بیماری‌های غیرواگیر شبکه بهداشت انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل اظهار داشت: ضرورت رعایت توصیه‌های فرهنگ غنی اسلامی به منظور تغییر سبک زندگی لازم است.

وی گفت: کنترل بیماری‌های غیرواگیر، نیازمند تغییر سبک زندگی است که برای این منظور باید تغذیه، تغییر رفتارهای اجتماعی استرس‌زا و رعایت توصیه‌های فرهنگ غنی اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در پایان افزود: خدمات درمانی برای درمان بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا دارای هزینه زیاد و بازدهی کم بوده و در مقابل طرح‌های بهداشتی مانند سنجش فشار خون و اقدامات پیشگیرانه کم هزینه و پربازده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها