آغاز دوران شیرین نامزدی

از دیروز صبح علی الطلوع که نانوایی‌ها و کلّه‌پزی‌ها کرکره محل کسب خود را شدیداً بالا دادند؛ شاهد رفت‌و آمد مشکوک افرادی به سمت وزارت کشور بودند که روزهای پیش از آن در آن حوالی آفتابی نشده بودند. لحظاتی نگذشت که روزنامه‌های کثیرالانتشار، اندک اندک بر پیشخوان کیوسک‌های روزنامه‌فروشی قرار گرفت و تیتر درشت اکثرشان این بود که: «ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.»
کد خبر: ۵۶۰۹۲۸
آغاز دوران شیرین نامزدی

یکی از نامزدها گفت: آخ جوووون!.....(بیش از اینها جونش را کشید که در اینجا جا نمی‌شود) و سپس در اولین گفت‌و‌گوی رسمی خود با خبرنگاران حاضر در صحنه اعلام کرد که بر این مژده گر جان فشانم، رواست.

- فعلا که رو هواست! (این پارازیت را نفهمیدیم چه کسی از گوشه سالن گفت؛ اما معلوم بود که منظورش معلوم نبودن چینش نهایی نامزدهاست که حتی تکلیف نامزدها را روشن می‌کند و بعضی ممکن است سریعا برگردند ولایتشان!)

توصیه احتیاطی: بعضی از عزیزان دقت داشته باشند که این ثبت‌نام با برخی دیگر از ثبت‌نام‌های مردمی همانند نام‌نویسی در مدرسه، نیاز به پرداخت چیزی به اسم خودیاری مردمی و شهریه و امثالهم ندارد؛ پول زیادی با خودشان همراه نیاورند. آدم خوب است سبکبار باشد.

بسته پیشنهادی: هنوز یک روز از آغاز ثبت‌نام گذشته است و ما جوجه یک روزه نیستیم که از بی‌تجربگی همچین خیال کنیم که دیگر وقت برای ارائه رهنمود نیست. هنوز تا شنبه که پایان ثبت‌نام است، وقت باقی است؛ فلذا عرایضی راهگشا ردیف می‌کنیم. بی‌ضرر است:

1ـ عدم شلوغی: نامزدهای مشتاق ثبت‌نام برای خدمت بیشتر به مردم در قالب و قامت رئیس‌جمهوری، خیلی عجله نکنند که صف ثبت‌نام شلوغ پلوغ گردد و عرض کردیم سه چهار روز دیگر وقت هست. فقط آنهایی که گواهی پزشکی دارند و مثلا به دلیل دیسک کمر نمی‌توانند زیاد سرپا بایستند، نام‌نویسی‌شان کمی جلو انداخته شود. ضمنا در ستاد انتخابات کشور می‌شود دستگاه نوبت‌دهنده گذاشت که هر داوطلبی به محض ورود موفقیت‌آمیزش، یک کاغذ نوبت بگیرد، برود سرجاش بنشیند تا صداش کنند. چه کسی بود صدا زد سهراب؟(گویا نام یکی از نامزدها بوده است!)

2ـ لوح یادبود: به هرکس که ثبت‌نام می‌کند، پیشاپیش هنوز هیچی نشده، یک لوح سپاس قشنگ بدهند که از وی به‌دلیل ثبت‌نامش تشکر شده باشد. خیلی جسارت و توانمندی و عشق جگرسوز می‌خواهد که طرف قبول زحمت کرده باشد و بخواهد رئیس‌جمهور شود. با این که می‌داند حداقل تا دوسه سال باید رفع و رجوع کند. فلذا؛ جگر شیر نداری سفر عشق مرو!

3ـ همراهی والدین: ممکن است تک و توکی از نامزدها دچار صغرسن باشند. لهذا اگر با والدینشان بیایند که آنها بر خوبی‌ها و توانایی‌های فرزند رشیدشان گواهی بدهند و علت ثبت‌نام را ایجاد اشتغال برای وی ندانند؛ خیلی خوب است. کار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها اندکی جلو می‌افتد. افتادگی آموز اگر طالب رأیی!

4ـ حضور خبرنگاران: از آنجا که به هرحال در این جور مواقع، افراد گوناگونی از اقشار مختلف برای ثبت‌‌نام می‌آیند ـ که حتی خانواده خودشان هم ممکن است به آنها گفته باشند: نرو که ملت می‌خندند!ـ و بعضا حضورشان جالب توجه می‌باشد و اسنادش هم به صورت فیلم از سال‌های گذشته موجود می‌باشد؛ بر جمیع خبرنگاران زبر و زرنگ است که در محل ثبت‌نام نامزدها حضور به هم برسانند و شکارگر لحظه‌های شیرین نامزدی بعضی از عزیزان باشند. خدا همه‌شان را برای خانواده حفظ کند.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها