امروز؛ گرانی در مجلس

الیوم، آغاز ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری است. جل‌الخالق که نمی‌دانیم این چه حسن اتفاقی است که عدل، همین امروز نیز مجلس محترم هم دچار نشست ویژه گرانی می‌شود. و این کم بی‌معنا نیست ایهالناس!...
کد خبر: ۵۶۰۶۶۱
امروز؛ گرانی در مجلس

ترجمه راحت: یعنی ای آقایان محترمی که دارید از امروز می‌روید سمت وزارت کشور تا با هر نیتی (که عموما برای خدا و خدمت به خلق خداست؛ ولاغیر) اسم شریف خود را برای ریاست‌جمهوری بنویسید؛ در مسیر رفتن به این وزارتخانه فخیمه، اگرچه عجله دارید و حق هم دارید؛ اما احیانا اگر از دم مجلس عبور کردید؛ یادتان باشد که الان نمایندگان ملت با حضور برخی از مسئولان اجرایی، دارند بکوب راجع به گرانی لجام گسیخته موجود، از خود نقد و نظر ارائه می‌دهند و این یعنی که اگر رئیس‌جمهور محترم شوید، اول از همه باید توسن سرکش گرانی را مهار کنید. مواظب لگد پرانی‌اش هم باشید.

اولتیماتوم به غول گرانی:

ای گرانی، ز من شنو سخنی

چه شود گر خودت کمی شکنی

نشکنی؛ می‌شوم خودم بشکن

تو فقط جان ما لگد نزنی!

باری (و نه باری به هر جهت!)؛ کار و ابتکار مجلس در اظهار گلایه شدیداللحن دو هفته پیش از ادامه گرانی‌های بی‌در و پیکر کالاهای اساسی و فراخواندن مسئولان اجرایی کشور برای تشکیل یک نشست فوری و البته غیرعلنی در صحن علنی مجلس، یک اقدام بسیار خوب می‌باشد که جای تشکر دارد.(جایش اینجاست: بچه‌ها متشکریم!...)

دندان اسب پیشکشی را نمی‌شمارند، اما ای کاش یک‌خرده‌ای زودترک به هم جنبیده بودند. البته خب بنده‌های خدا تا به الان همچین خیال می‌کردند که دولت به تنهایی از پس این کار برمی‌آید. بس که خودش از اول گفته بود ما برای کار کردن آمدیم، نی برای کار نکردن آمدیم. ما هم با خودمان گفتیم که لابد یک چیزی می‌داند که یک چیزی می‌گوید. تا نباشد چیزکی، دولت نگوید چیزها!...

بسته پیشنهادی: امروز اگر نمایندگان مجلس، روزنامه جام‌جم را صبح علی‌الطلوع خواندند، سفارش می‌کنیم که حتما یک نگاهی به این ستون«بزن در رو» ما هم بیندازند که برای طرح سوالات ایشان از دولت، بسی راهگشاست. با زبانی لطیف و دلنشین طرح شده‌ است که تنش‌آفرین نباشد:

1 ـ نوایی نوایی نوایی نوایی‌/‌ پراید هفت تومان کجایی کجایی؟

2 ـ بود آیا که در خودرومان بگشایند‌/ ‌گره از قیمت کیلویی آن بگشایند؟

3 ـ کلبه ارزان شود روزی مهیا، غم مخور؟

4 ـ از هر طرف، یک پسرم رفته سوی شهر‌/ ‌باشد کز آن میانه یکی کارگر شود؟

5 ـ مشکلی دارم زدانشمند مجلس بازپرس‌/‌ ارزداران از چه وضع ارز بدتر می‌کند؟

6 ـ دولت آن است که بی‌خون دل آید به کنار؟

7 ـ بگم؟.... باز هم بگم؟... (از اتاق سردبیری اشاره می‌کنند که جا نیست؛ از همین‌جا درز بگیر!)

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها