آغاز طرح ملی ارتقای سلامت ایرانیان در هرمزگان آغاز شد

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری بندرعباس از آغاز طرح ملی ارتقاء سلامت ایرانیان بالای 30 سال در هرمزگان همزمان با کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۷۵۸
آغاز طرح ملی ارتقای سلامت ایرانیان در هرمزگان آغاز شد

حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با مهر بیان در تشریح طرح ملی سلامت ایرانیان بالای 30 سال در استان هرمزگان گفت: طرح ملی ارتقاء سلامت ایرانیان بالای 30 سال با همکاری سازمان نظام پرستاری کشور و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت آغاز شد که در این برنامه فشار خون و تناسب بدنی یعنی قد و وزن افراد مورد سنجش قرار گرفته و سپس ثبت سامانه سلامت ایرانیان می شود.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان بالای 30 سال فعال می شود و مقدمه ای است برای اجرای طرح پزشک خانواده.

عزیزی با اظهار اینکه طبق آمار اعلام شده حدود 20 درصد افراد جامعه دچار پرفشاری خون هستند و حدود 50 درصد هم دچار اضافه وزن دارند. خاطرنشان کرد: در این طرح می کوشیم علاوه بر اینکه عارضه پرفشاری خون را بیشتر برای مردم معرفی کنیم و همچنین نقش پرستاران در سطح اول خدمات نظام سلامت یعنی پیشگیری را بیشتر به مردم و مسوولان نشان دهیم.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری بندرعباس معتقد است: در کل کشور 35 میلیون ایرانی بالای 30 سال داریم و در سطح استان 700 هزار نفر و در شهر بندرعباس حدود 400 هزار نفر تخمین زده می شود.

وی در مورد پایگاه‌ها و نحوه اجرای طرح عنوان کرد: در مرحله اول تمامی مراکز بهداشتی درمانی سطح استان اعم از مراکز روستایی و شهری و پایگاه‌های سیار و ثابت در نظر گرفته شد که پایگاه های ثابت موقت ما عمدتا در مراکز تجاری مرکز سطح شهر از قبیل مجتمع های ستاره جنوب، زیتون، ستاره شهر و سیتی سنتر و همچنین مراکز شلوغ و پرتردد از قبیل اسکله حقانی، فرودگاه و... است که مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز مورد سنجش قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها