رسوایی دوباره اوباما

رژیم صهیونیستی جنایتی دیگر را در منطقه رقم زد و جنگنده‌های این رژیم دمشق پایتخت سوریه را هدف قرار داد. با توجه به اینکه سوریه عضو رسمی سازمان ملل است، بر اساس قوانین بین المللی این صهیونیست‌ها برای این تجاوز گری باید مورد بازخواست سازمان ملل قرار گرفته و تنبیهات جهانی علیه این رژیم اعمال گردد.
کد خبر: ۵۶۰۳۸۸
رسوایی دوباره اوباما

در کنار اهداف و پیامدهای تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه یک نکته اساسی قابل توجه است و آن مواضع اوباما رئیس جمهور آمریکا است. وی در واکنش به این تجاوز تاکید کرده است که از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و این تجاوزات را حق این رژیم می‌داند.

هر چند که چنین موضعی از اوباما دور از ذهن نبوده اما واکاوی این مسئله نکاتی قابل توجه را آشکار می‌سازد.

نخست آنکه این حمایت‌ها باردیگر نشان می‌دهد که آمریکا واژه ای جز حمایت از رژیم صهیونیستی نمی‌شناسد لذا هرگز گامی برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها بر نخواهد داشت. بر این اساس ادعای اوباما مبنی بر آغاز روند صلح خاورمیانه صرفا برای امتیازگیری صهیونیست ها از فلسطینی‌ها و کشورهای عربی است و هرگز واژه‌ای به نام حقوق فلسطینی‌ها در آن وجود ندارد.

دوم آنکه اوباما ادعا کرده است که دوران جنگ به پایان رسیده و دیگر آمریکا به دنبال جنگ نمی‌باشد و تمام گام‌هایش به سوی صلح و امنیت در جهان است. تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه و حمایت های اوباما از این تجاوزگری نشان می‌دهد که استراتژی آمریکا همچنان بر پایه جنگ و نظامی گری استوار است و تغییری در آن ایجاد نشده است. اگر آمریکا واقعا به دنبال پایان دوران جنگ است ابتدا باید به مقابله با تجاوزگری صهیونیست‌ها بپردازد در حالی که عملا خلاف این امر رفتار کرده است.

با توجه به آنچه ذکر شد می‌توان گفت که تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه در کنار پیامدها و اهدافی که در بر دارد ، رسوایی دیگر برای آمریکا و شخص اوباما است که از یک سو ادعای اجرای روند صلح در خاورمیانه را سر می‌دهد و خواستار سازش فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها است و از سوی دیگر ادعای پایان جنگ در جهان را مطرح می سازد.

مجموع این رفتارها یک اصل را آشکار می سازد و آن اینکه تنها راه برقراری ثبات در منطقه ادامه مقاومت است که همواره شکست صهیونیست‌ها و توطئه‌های آمریکا را به همراه داشته است هر چند که آمریکا و صهیونیست‌ها با فتنه‌های متعدد توطئه‌های گسترده‌ای را علیه مقاومت طراحی کرده‌اند که از ابعاد آن تشدید حملات به سوریه است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
مرگ بر آمریكا

نیازمندی ها