درخواست پوتین از اسد درباره پاسخ به حمله اسرائیل

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از سوریه خواسته است که تا زمان تماس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، از هرگونه اقدامی در این باره خودداری کند.
کد خبر: ۵۶۰۰۸۵
درخواست پوتین از اسد درباره پاسخ به حمله اسرائیل

ناصر قندیل نماینده سابق پارلمان لبنان روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عملیات دیروز با شکست مواجه شد و سوریه به روسیه اعلام کرد که به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ شایسته ای خواهد داد، اما ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، خواستار مهلتی برای تماس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شد و هنوز نتیجه شش بار تماس تلفنی در این باره منتشر نشده است و معلوم نیست آیا آمریکا و روسیه متعهد شده اند که رژیم صهیونیستی را از این بحران نجات دهند و از جنگ در سوریه خارج نمایند، یا این که پاسخ چندان شایسته ای به درخواست بشار اسد نداده اند.

وی افزود: حملات رژیم صهیونیستی در حالی به سوریه صورت می گیرد که پیشروی گسترده ارتش سوریه در عملیات برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال شورشیان در سراسر خاک آن کشور را شاهد هستیم و این امر نشان می دهد ارتش آن کشور توانایی بازپس گیری این مناطق در روزها یا هفته ها و ماه های آینده را دارد.

قندیل تصریح کرد: تحولات اخیر در شرایطی روی می دهد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا آمادگی خود را برای سفر به مسکو در روز سه شنبه آینده اعلام کرده و قرار است وی در این دیدار، به طور جدی درباره آینده اختلافات روسیه و آمریکا در زمینه مسائل آسیا که بحران سوریه به عنوان نقطه محوری آن به شمار می آید، مذاکره کند.

این نماینده سابق پارلمان لبنان همچنین تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که در دست داریم، اتاق عملیاتی که آمریکایی ها در امان پایتحت اردن ایجاد کرده اند، هیچ ارتباطی با موضوع کارشناسان مسائل شیمیایی ندارد، زیرا آمریکایی های حاضر در این منطقه، فرماندهان عملیات و ارتباطات و فرماندهان هدایت عملیات نظامی از خارج میدان نبرد هستند.

قندیل افزود: آنچه شامگاه پنج شنبه اتفاق افتاد، آزمونی برای حمله به مراکزی در داخل حریم فرودگاه دمشق بود. نیروهای شورشی در ابتدا مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند، ولی پس از آن آمریکا پیام خود را اعلام و افشا کرد که این حمله توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است.

نماینده سابق پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: در این حمله از هواپیماهای پیشرفته  F-18 که قادر به شلیک موشک از فاصله 60 مایلی هستند، استفاده شده است. هواپیماهای مزبور از سیستم کنترل ماهواره ای با هدف تحت پوشش قرار دادن کلیه نقاط قوت ارتش سوریه در اطراف دمشق، بهره می گیرند تا بدین وسیله زمینه را برای پیشروی گروه های مسلح وابسته به القاعده و جبهه النصره که در اردن آموزش دیده اند، فراهم کنند.

نماینده سابق پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: در این صورت، پیش بینی سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله تحقق خواهد یافت که در سخنانی اظهار داشت "تهدید امنیت سوریه از خارج از آن کشور باعث برافروخته شدن آتش جنگی تمام عیار خواهد بود که هیچ کس در منطقه از آن در امان نخواهد بود و نتیجه این امر به زودی مشخص خواهد شد".

یادآور می شود جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه مرکز تحقیقات علمی در جمرایا در ریف دمشق را بمباران کردند. از سوی دیگر منابع رسانه ای اعلام کردند دفاع ضد هوایی سوریه توانست یک هواپیمای جنگی رژیم اشغالگر قدس را که درصدد حمله به دمشق بود هدف قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
۰
۰
با كمال تشكر از اخبار روزانه بهتر است اخبار كوتاه و موید تر باشد
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
۰
۰
والا به نظر من در واقع این كشمكش امریكا وروسیه كه روسیه منتظر جواب از امریكا هست به نوعی كشمكش از طرف امریكا اتلاق میشه و میشه اینطور بیان كرد كه یامیخواهند درگیری در سوریه افزایش داشته باشه و به اسم حقوق بشر و استفاده سلاح شیمیایی و حرفهای بی معنی فراوان مثل عراق و افغانستان وارد جنگ با سوریه بشوند یا حداقل تست كردن تجهیزات جدید نظامی امریكا و اسرائیل بر روی مردم بیگناه سوریه. 
اسیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
۰
۰
تا اینها بخوان تصمیم گیری كنن افراد بی گناه نابود می شن.خدایا كمك كن................
همرا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
۰
۰
بخدا این ابرقدرتها این ضغیفها را مچل خودشون كردند.

نیازمندی ها