مجسمه‌ ساز شیلیایی:

فرهنگ مذهبی ایران مرا جذب کرد

در این دوره از سمپوزیوم که به مجسمه‌های چوبی اختصاص دارد، 32 هنرمند ایرانی و خارجی حضور دارند

آغاز پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران

پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با حضور 32 هنرمند ایرانی و خارجی از روز گذشته در پارک نوروز بوستان آب و آتش آغاز به کار کرد و تا بیست و پنجم اردیبهشت برپا خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۹۷۴۱

به گزارش جام‌جم، پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران پس از تعویقی چهار روزه، عصر دیروز با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و مجسمه‌سازان ایرانی و بین‌المللی حاضر در این رویداد هنری افتتاح شد.

این سمپوزیوم به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری و تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه برگزار می‌شود. در این دوره، پس از برپایی سه سمپوزیوم با سنگ، متریال چوب برای ارائه آثار هنری و حجمی در نظر گرفته شده است.

سمپوزیوم پنجم در این دوره میزبان هفت مجسمه‌ساز بین‌المللی است. پتر پتروف، رومن میدو دیمیتروف نیکلای یوتو هر سه از بلغارستان، فرناندو آلوارز پرز از اسپانیا، لنی راتناساری ویچرت از اندونزی، کریستین ری از اروگوئه و گاخاردو روبیو از شیلی هنرمندانی هستند که در این دوره آثار خود را برای شهر تهران به یادگار خواهند گذاشت.

در کنار این هنرمندان دو استاد هنر مجسمه‌سازی با چوب کشور، جمشید مرادیان و محمدحسین عماد نیز در بخش مدعوین پنجمین سمپوزیوم به ارائه اثر خواهند پرداخت.

بخش اصلی این رویداد فرهنگی و هنری، میزبان 13 هنرمند ایرانی است. محمد مروستی، مرضیه میرمطهری، مهدی رنگچی، مهدی آشوری، فاطمه مجیدی، سمانه ریحانی، علی وزیری، پژمان علومی، مرتضی باقری مصلح‌آبادی، رضا حسن‌زاده، شهریار رضایی، امین بلاغی اینالو و علی خطایی ایلخچی مجسمه‌سازانی هستند که در پارک نوروز بوستان آب و آتش دست به آفرینش هنری خواهند زد.

بر همین اساس این 22 مجسمه‌ساز با یک گرده درخت راش به قطر تقریبی 75 تا 85 سانتی‌متر و طول تقریبی280 سانتی‌متر آثار هنری خود را طی ده روز ارائه خواهند کرد.

همچنین در این دوره از سمپوزیوم با هدف اعتلابخشی به تجربیات دانشجویان رشته مجسمه‌سازی، 20 هنرجو به‌عنوان دستیار حضور خواهند داشت تا سطح تجربیات هنری خود را ارتقاء بخشند. حسین کهفی، آرمان رحیم‌آبادی، عباس طوافی، شاهین منصوری گیلانی، حمید عربی، یوسف صادقی، محمد وجدانی، محمدمهدی شاهزاده، علی حیاتی، سمانه حسینی تیرآبادی، آوا افشاری، ندا عزیزی، هلیا قره گزلو، نسرین ترک، نیلوفر نظری، نرگس کاووسی، شیرین زراعتی، سپیده زمانی، بهاره امیری و نسترن سادات مرتضوی اسامی این دانشجویان است.

در این دوره از سمپوزیوم برای هنرمندان بخش دانشجویی و دستیاران، یک کارگاه آموزشی توسط سعید شهلاپور از استادان پیشکسوت مجسمه‌سازی کشور برای آشنایی هرچه بیشتر با ابزار و نحوه مجسمه‌سازی با چوب برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها