حادثه در جهان

انفجار ساختمان در فرانسه با 3 کشته

انفجار گاز در یک آپارتمان پنج طبقه در فرانسه به ریزش ساختمان منجر شد و سه کشته و 14 زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۵۵۸۵۵۰

در این انفجار که در شهر «ریس» فرانسه رخ داد، بخشی از یک آپارتمان مسکونی پنج طبقه فرو ریخت که درپی آن سه نفر کشته و 14 نفر زخمی شدند.

پس از وقوع انفجار، بیش از یکصد نیروی امدادگر، مامور آتش‌نشانی و کارشناس گاز همراه سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند.یکی از مقامات برجسته دولتی در شهر «ریس» اعلام کرد: احتمال افزایش شمار تلفات این حادثه وجود ندارد.شهردار «ریس» نیز درباره علت این انفجار گفت: به نظر می‌رسد این انفجار بسیار قوی در پی نشت گاز در ساختمان رخ داده باشد.کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند. / ایسنا

سقوط بالن در اقیانوس آرام

یک بالن توریستی در پرو که هفت نفر را با خود حمل می‌کرد، در اقیانوس آرام سقوط کرد و به گفته مقامات محلی پنج مسافر زن نجات یافته‌اند، ولی دو مرد از جمله خلبان بالن ناپدید شده‌اند.ویلفردو پدرازا، وزیر کشور پرو می‌گوید، هیچ‌یک از مسافران، جلیقه نجات نداشتند.نیروی دریایی، هوایی و پلیس پرو با بالگرد، قایق و جت‌اسکی در جستجوی دو مردی هستند که پس از سقوط بالن ناپدید شده‌اند.به گفته مقامات پرو، پنج زن نجات‌یافته، درون سبد بالن شناور در اقیانوس، مانده بودند.

لوئیس فرناندز، مدیر شرکت مالک بالن گفت که بادهای شدید، بالن را به سوی اقیانوس برده است./ واحد مرکزی خبر

40 مجروح در انفجار شدید پراگ

انفجاری شدید دیروز مرکز پراگ، پایتخت جمهوری چک را لرزاند و ساختمانی را تخریب کرد.

به گفته امدادگران در این انفجار 40 نفر مجروح شده‌اند که حال چهار نفر از آنان وخیم است. همچنین این احتمال وجود دارد که افرادی نیز زیر آوار مانده باشند.

این انفجار باعث شکستن شیشه ساختمان‌های اطراف شده و به گفته پلیس به احتمال زیاد علت این حادثه نشتی گاز بوده است. محل انفجار در نزدیکی رود ویتاوا بوده و با ساختمان تئاتر ملی چک فاصله کمی داشته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از سخنگویان پلیس گفت: 15 نفر هنگام وقوع انفجار در ساختمان تخریب شده بوده‌اند. / ایسنا

بیمار سرطانی غرامت می‌گیرد

شرکت داروسازی «تاکدا» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی در ژاپن و آسیا به پرداخت غرامت شش میلیون و 500 هزار دلاری به یک بیمار محکوم شد.

به گزارش روزنامه ژاپن‌تایمز، در پی شکایت یک بیمار آمریکایی از شرکت داروسازی تاکدا مبنی بر این ‌که این شرکت درباره داروهای دیابت آکتوس هیچ هشداری مبنی بر احتمال وقوع سرطان در شخص مصرف‌کننده روی جعبه دارو درج نکرده، از شرکت داروسازی شکایت کرده است. بیمار هفتاد و نه ساله که به مدت چهار سال از داروی دیابت آکتوس استفاده می‌کرده، هم‌اکنون به بیماری سرطان مبتلا شده است و به گفته پزشکان، امید کمی برای ادامه حیات وی وجود دارد. دادگاه لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا، شرکت داروسازی تاکدا را که مقر آن در اوزاکای ژاپن است، به پرداخت شش میلیون و 500 هزار دلار غرامت به بیمار محکوم کرده است.

حکم دادگاه لس‌آنجلس در حالی برای شرکت داروسازی ژاپنی صادر شده که سه ماه قبل این شرکت از اداره نظارت و استاندارد دارویی آمریکا مجوز جایگزینی داروی آکتوس با داروی دیابت نسینا را دریافت کرده بود. اکنون مقامات شرکت داروسازی تاکدا نسبت به حکم دادگاه آمریکایی اعتراض کرده‌اند./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها