از امنیت مسافرت با هواپیما تا خرید بلیت

یک راهنمای مفید برای سفرهای هوایی

گریه و زاری، بهانه گیری و نق و نق بچه ها در هواپیما، بخصوص اگر در کنار نگاه خیره سایر مسافران و عصبانیت والدین قرار گیرد ،می تواند سفر به بهترین شهر دنیا را هم با دلخوری و ناراحتی همراه کند. اما لازم نیست دست از سفر بردارید . کافی است از نکات زیر پیروی کنید تا در هواپیما تنها به پشتی صندلی تان تکیه بزنید و از پرواز لذت ببرید.
کد خبر: ۵۵۷۳۳۷

انتخاب پرواز
انتخاب هایی که قبل از سفر اتخاذ می کنید می تواند سفر شما را به یک خاطره و یا یک فاجعه بدل کند. پس بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که اگر فرزند خردسال خود را به همراه می برید، پروازی را انتخاب کنید که شما را یکراست به مقصد می رساند. اما اگر هیچ چاره ای جز انتخاب پروازهای دارای وقفه ندارید، آن را انتخاب کنید که کمترین توقف را در بین دو پرواز داشته باشد.

زودتر به فرودگاه بروید
دست کم یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید. بالا و پایین رفتن در ترمینال ها، کنترل بلیت و پاسپورت و غیره و غیره به حد کافی برای کودکان دشوار و خسته کننده هست و شما نباید با تند و تند راه رفتن و گفتن جمله ی «زود باش!» برای هر چند ثانیه یک بار او را خسته تر و عصبی تر کنید.

وسایل لازم در کیف دستی
به کودک خود لباس راحت بپوشانید. کودکتان در هواپیما باید لباسی به راحتی لباس خانه بر تن داشته باشد. به خاطر بسپارید که حتما یک ژاکت در کیف دستی خود داشته باشید زیرا در اغلب موارد، هوای داخل هواپیما برای کودکتان بیش از اندازه سرد است و شما نیز نمی توانید قبل از پرواز و یا در ابتدای آن از خدمه انتظار داشته باشید که برای شما پتو بیاورند.

به کودک آگاهی بدهید
قبل از سفر حتما با فرزند خود درباره ی سفر صحبت کنید و تمام مراحل پرواز را از ورود به فرودگاه تا رسیدن به مقصد برایش شرح دهید.شاید بهتر باشد قبل از سفر یک بار او را به فرودگاه ببرید تا از نزدیک با محیط فرودگاه آشنا شود. این کار به ویژه برای کودکانی که در محیط های نا آشنا فورا دچار اضطراب می شوند بسیار مفید خواهد بود.

حتما خوراکی و اسباب بازی مورد علاقه ی کودک خود را به همراه داشته باشید و آن را در دسترس بگذارید. به خاطر داشته باشید که در هر شرایطی ابتدا به نیاز کودک خود توجه کنید و هرگز خونسردی خود را از دست ندهید
جنب و جوش کودک در هواپیما
جنب و جوش بچه ها تا زمانی که دیگران را آزار ندهد طبیعی خواهد بود. بدون شک سایر مسافران نیز انتظار ندارند که کودک شما مانند بزرگسالان ساکت و آرام بر روی صندلی خود بنشیند پس بیش از اندازه خود و کودکتان را برای آرام نگه داشتن او آزار ندهید. در اغلب موارد کنترل بیش از اندازه ی کودک او را عصبی و بدخلق می کند به طوری که دیگر قادر نخواهید بود او را آرام نگه دارید.

اسباب بازی لازم با  خود  بردارید
حتما خوراکی و اسباب بازی مورد علاقه ی کودک خود را به همراه داشته باشید و آن را در دسترس بگذارید. به خاطر داشته باشید که در هر شرایطی ابتدا به نیاز کودک خود توجه کنید و هرگز خونسردی خود را از دست ندهید تا بتوانید آرامش را به کودک نیز منتقل نمایید.

 منبع : تبیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها