به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، پس از فوت بازنشسته مستمری وی به طور کامل به بازماندگانش پرداخت می‌شود، مگر این‌که فرد مستمری‌بگیر، بازمانده واجد‌شرایط نداشته باشد.
کد خبر: ۵۵۶۸۰۶

حسین دقیقی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این‌که حقوق فرد پس از فوت بین مستمری‌بگیرانش تقسیم می‌شود، افزود: حقوق فرد به طور کامل به یک نفر مانند همسر فوت‌شده تعلق نمی‌گیرد، بلکه پس از انحصار وراثت و براساس این‌که چه کسانی تحت تکفل فرد بوده، حقوق متوفی تقسیم می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر همسر و فرزندان حتی سهمی نیز به پدر‌و‌مادر متوفی در صورتی که در قید حیات باشند، تعلق می‌گیرد.

دقیقی با تاکید بر این‌که مبلغی که فرد بازنشسته به عنوان حقوق مستمری دریافت می‌کرده است، به هیچ‌وجه پس از فوت وی کاهش نمی‌یابد، افزود: اگر فردی سه مستمری‌بگیر داشته باشد، حقوقش بین آنها و اگر یک مستمری‌بگیر داشته باشد تمامی حقوق فرد به آن یک نفر تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در مورد شرایط تعلق گرفتن حقوق به فرزندان فرد بازنشسته متوفی در صورت داشتن سن بالای 18 سال توضیح داد: فرزند پسر بازنشسته در صورتی که بالای 18 سال داشته و دانشجو نباشد، از پوشش بیمه‌ای فرد خارج و در صورتی که دانشجو باشد، پس از اتمام تحصیل حقوق این فرزند قطع و دیگر حقوقی به وی تعلق نمی‌گیرد؛ به طور مثال همه حقوق و مستمری به همسر فوت‌شده پرداخت می‌شود.

وی در مورد تسهیلاتی که پس از فوت بازنشسته نیروهای مسلح به خانواده آنها تعلق می‌گیرد، گفت: از جمله این تسهیلات حق کفن و دفن است که در سال گذشته مبلغی حدود 400 هزار تومان بود و امسال به 700 هزار تومان افزایش می‌یابد.

دقیقی همچنین با اشاره به این‌که برخی بازنشستگان در سال‌های حیات خود ماهانه حق بیمه عمر و حوادث را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد:‌پس از فوت بازنشسته نیروهای مسلح، شرکت بیمه‌ای مربوط برخی هزینه‌ها را در صورتی که فرد، بیمه فوت شدن در سنین مختلف را خریداری کرده باشد، پرداخت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها