اعضای شورای شهر تهران خواستار توقف عملیات گودبرداری در حریم برج میلاد شدند

انتقاد از ساخت هتل‌های 50 طبقه در حریم برج میلاد

گودبرداری برای ساخت دو هتل بالای 50 طبقه در حریم برج میلاد تهران در حالی آغاز شده که اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته خود با ابراز نگرانی از این موضوع، مخالفت خود را با این ساخت و ساز اعلام و شهرداری تهران را موظف کردند که به طور موقت عملیات عمرانی این طرح را متوقف کند.
کد خبر: ۵۵۶۸۰۵

به گزارش جام‌جم، قرار بود محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برای ارائه گزارش درباره ساخت و ساز هتل در محوطه پیرامونی برج میلاد که بدون اطلاع شورای شهر در حال اجراست، در جلسه شورای شهر حاضر شود، اما این اتفاق نیفتاد و معاون حقوقی وی درخواست کرد بررسی این موضوع به جلسه هفته آینده موکول شود تا شهردار تهران خود در این باره پاسخگو باشند.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر با تاکید براین‌که نباید با ساخت و ساز در اطراف برج میلاد، فضای دید برج را نابود کرد، گفت: اخیرا شنیده‌ایم که در فضای اطراف برج دو ساختمان بالای 50 طبقه در حال گودبرداری است که این موضوع به دید بصری برج میلاد آسیب‌جدی وارد می‌کند.

دانشجو افزود: بروشوری طراحی کرده‌اند که نمای برج میلاد پس از ساخت این دو ساختمان را نشان می‌دهد در حالی که این بروشور تنها از یک زاویه عکاسی کرده است اما کسی تعهد نداده که برای همیشه از یک زاویه مشخص به برج میلاد نگاه کند.

نمای بصری این برج از زاویه‌های دیگر تخریب می‌شود، با وجود این دست‌اندرکاران این طرح اصرار دارند که لطمه‌ای به این موضوع وارد نخواهد شد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان این‌که در نامه‌ای نتایج توافق کمیسیون عمران و شهرداری درباره ساختمان‌های متعلق به هتل در اطراف برج میلاد را به قالیباف شهردار تهران اعلام کرده‌ایم، تصریح کرد: شهرداری باید فعلا کار اجرایی را در این زمین‌ها متوقف کند تا اشکالات طراحی این ساختمان‌ها برطرف شود، جالب این‌که حتی مشاوران شهرداری تهران هم این طرح را تائید نکرده‌اند، اما گودبرداری در این محدوده در حال اجراست.

نگرانی از افزایش ساخت و ساز در منطقه یک

اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه روز گذشته خود به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه یک پایتخت اعتراض کردند.

پروین احمدی‌نژاد، عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از تخریب باغ‌ها در منطقه یک و جایگزین شدن برج‌های
چند ده‌طبقه به جای فضای سبز در این محدوده گفت: متاسفانه افزایش ساخت و سازها منطقه یک را به شکل یک کارگاه ساختمانی درآورده است.

وی به مسیر خیابان شهید باهنر به سمت دربند اشاره کرد و افزود: در منطقه یک اجازه ساخت و ساز با تراکم 100 درصد داده می‌شود و فضاهای مسکونی، تجاری و اداری با سرعت زیاد جایگزین باغ‌ها و فضای سبز می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران نیز با تائید گفته‌های احمدی‌نژاد، تاکید کرد این موضوع مورد بررسی جدی قرار بگیرد و از مسئولان شهرداری منطقه یک نیز خواست در این زمینه پاسخگو باشند.

انتقاد از نحوه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی

نخاله‌های ساختمانی ریخته شده در مقابل ساختمان‌های در حال ساخت و مشکل‌ساز شدن آنها برای تردد شهروندان در کوچه‌ها و معابر شهری، موجب شد تا رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در ادامه جلسه شورا به این موضوع اعتراض کند.

پوران محمدی/ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها