در این فیلم حیات وحش تماشایی زیرکی یک موش آهوی رودخانه ای برای فرار از چنگال های قدرتمند عقاب تاجدار به تصویر کشیده شده است.
کد خبر: ۵۵۵۴۲۸
عقاب تاجدار و موش آهو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک، واتر چیوروتین را می توان با نام های گوناگونی از جمله موش آهوی رودخانه ای، آهوی مشک یا ختا نامید. این جانور کوچک که شباهت هایی با آهو، گوزن و حتی خوک دارد میلیون ها سال است که در جنگل های بارانی غرب و مرکز آفریقا زندگی می کند.

واتر چیوروتین از گل ها و گیاهان نورس سطح جنگل تغذیه می کند. این حیوان کوچک برای در امان ماندن از شکارچیان در لابلای گیاهان سطح جنگل حرکت کرده و کاملا مراقب اطرافش است.

عقاب تاجدار از بالای درختان مراقب کمترین حرکات در زمین زیر پایش است. عقاب با تشخیص موش آهوی رودخانه ای به سویش حمله ور می شود.

موش آهو به داخل آب رودخانه شیرجه رفته و از حمله عقاب می گریزد. عقاب تاجدار روی شاخه درختی مشرف به رودخانه کم عمق نشسته و منتظر می شود تا  واتر چیوروتین خود را نشان دهد.

اما حیوان کوچک در کف آب شنا کرده و در جستجوی مکان امنی برای بیرون آمدن است. او می تواند بیش از چهار دقیقه زیر آب باقی بماند. سرانجام برای نفس تازه کردن در گوشه ای سر و پوزه اش را از آب بیرون می آورد. حیوان نفسی تازه کرده و دوباره زیر آب فرو می رود.

عقاب تاجدار منتظر است. واتر چیوروتین دوباره برای تنفس سرش را از آب خارج می کند. عقاب با مشاهده جنبشی در سطح آب به پرواز درآمده و حمله می کند. اما پرنده شکارچی تخته سنگ کوچکی را با طعمه اش به اشتباه گرفته است.

در این جدال برای بقا عقاب تاجدار مغلوب و موش آهوی رودخانه ای پیروز شد. بی دلیل نیست که این حیوان بی دفاع و کوچک توانسته میلیون ها سال در عمق جنگل های بارانی زنده بماند.

این فیلم حیات وحش تماشایی را با هم می ببینیم. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها