وزیر صنعت فرانسه در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی افزایش حقوق‌ها در آلمان برای کمک به کاهش عدم توازن در اروپا را خواستار شد.
کد خبر: ۵۵۴۷۸۲
درخواست فرانسه از آلمان برای افزایش حقوق‌ها

 آرنو مونتبورگ وزیر صنعت فرانسه، گفت: آلمان مازاد صادراتی بسیار بزرگ‌تری نسبت به شرکای تجاری‌اش دارد. صنعت آلمان با کنترل افزایش حقوق‌ها، برای خود یک برتری تجاری ایجاد کرده و این عدم توازن با سایر کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی قابل قبول نبوده و در واقع خطرناک است.مونت بورگ اظهار کرد: فرانسه از آلمان می‌خواهد اقدامی انجام دهد که توازن میان دو کشور را به دنبال داشته باشد.

وی به برنامه تبلیغاتی حزب دموکرات سوسیال رقیب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در انتخابات سپتامبر اشاره کرد که شامل درخواست برای دستمزدهای بالاتر است.

آی.جی متال که بزرگ‌ترین اتحادیه صنعتی آلمان است، سال گذشته موفق شد موافقت کارفرمایان را با افزایش 4.3 درصدی حقوق 3.6 میلیون نفر از کارکنان صنعت خودرو و مهندسی کسب کند. این بزرگ‌ترین افزایش از زمان یک توافق برای افزایش 5.4 درصدی دستمزد در سال 1992 بود.

رهبران سیاسی در آلمان نیز سال گذشته در تلاش برای بالا بردن تقاضا در این کشور که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، خواستار دستمزدهای بالاتر شدند.

اقتصاددانان اظهار می‌کنند که رشد اندک دستمزد در آلمان طی یک دهه گذشته در عدم توازنی که بحران بدهی دولتی منطقه یورو را تشدید کرده، نقش داشته است.

به گزارش رویترز، رشد دستمزد در آلمان به طور متوسط یک درصد در مقایسه با 2.7 درصد در منطقه یورو در فاصله سال‌های 2007 تا 2011 بوده است. (ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها