تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران

کنگره آمریکا در پی عدم حصول توافق مشخص در مذاکرات آلماتی ۲ در صدد است با اعمال تحریم‌های شدید‌تر اقتصادی علیه ایران، فشار بر جمهوری اسلامی ایران را درباره برنامه هسته‌ای کشور تشدید کند. برخی از سناتورهای آمریکایی نیز پیشنهاد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را به کنگره این کشور داده‌اند.
کد خبر: ۵۵۲۸۳۱
تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری بلومبرگ، نسخه‌ای از پیش‌نویس طرح جدید تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را که روز گذشته در سنای آمریکا مطرح شد‌، منتشر کرده است؛ این پیش نویس که بر پایه تحریم‌های سابق طراحی شده، بخش دیگری از فشارهای اقتصادی علیه ایران را نیز در بر دارد.

نکته جالب در ‌این پیش‌نویس آن است که این طرح پیشنهادی، موضوعات سیاسی از جمله رعایت حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد را نیز از جمله پیش‌شرط‌های خروج نهادهای وابسته به دولت از تحریم آمریکا اعلام کرده است.

تبلیغ بی بی سی برای خاتمی

تردید خاتمی در اعلام حضور در انتخابات ریاست جمهوری بنگاه سخن پراکنی بی بی سی را بر آن داشت تا دست به انتشار گزارش رپرتاژی در تبلیغ خاتمی بزند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، مدتی پس از فراخوان نمایشی اصلاح طلبان فراری خارج نشین و فتنه گران محکوم امنیتی نظیر اکبر گنجی و تقی رحمانی و مصطفی تاج‌زاده و... بر حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری به امید تکرار فتنه ۸۸ و زمینه سازی برای ایجاد آشوبی جدید با حمایت کشورهای غربی بنگاه خبرپراکنی انگلیس بی بی سی با انتشار گزارش جانب‌دارانه ای با عنوان «آیا خاتمی می‌آید» با تظاهر به بررسی جوانب حضور خاتمی در انتخابات پیش رو به طور ضمنی از حضور خاتمی در انتخابات حمایت کرد و به تبلیغ خاتمی پرداخت.

در رپرتاژ آگهی بی بی سی برای خاتمی با اشاره به عواقب بعد از اعلام حضور خاتمی از قول یکی از فتنه گران آورده است: «میدانیم که داریم ریسک می‌کنیم. (فتنه گران) اگر تحلیل ما را بپذیرند مثل ما حاضر خواهند شد ریسک بکنند».

دعوت از اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات

عضو ائتلاف سه گانه با بیان اینکه همان طوری که رهبری در خصوص حضور همه سلایق فرمودند کسانی که فتنه انگیز نبودند ولو اینکه اصلاح طلب باشند می تواند در انتخابات شرکت کنند گفت: شورای نگهبان نیز ملاک هایش برای تایید صلاحیت افراد ملاک های منطقی خواهد بود.

به گزارش مهر، غلامعلی حدادعادل در حاشیه مراسم تشییع مرحوم حجت الاسلام یحیی زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این ائتلاف هنوز زمانی را برای اعلام نامزد نهایی خود مشخص نکرده است، گفت: زمان اعلام رسمی نامزد ائتلاف سه گانه در حال بررسی است و آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی سایر نامزدها حتی 10 درصد رای را نیز ندارند، گفت: اگر در بین نامزدهای اصولگرا فردی باشد که در نظرسنجی های رسمی رای خوبی داشته باشد به ائتلاف دعوت می شود.

علت مخالفت احمدی‌نژاد با شهردار شدن قالیباف

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اختلاف بین ما در وزارت کشور با رئیس‌جمهور با انتصاب آقای قالیباف آغاز و روز به روز به اختلافات افزوده شد و هر روز گسترش یافت.

به گزارش فارس  حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی داوطلب ریاست جمهوری یازدهم پیرامون اختلافات میان خود و احمدی‌نژاد اظهارداشت: اختلاف من با احمدی‌نژاد در رابطه با آقای قالیباف اتفاق افتاد.

وی در تشریح بروز اختلاف با احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: همزمان با حضورم در وزارت کشور شورای اسلامی شهر تهران آقای قالیباف را به عنوان شهردار انتخاب کرده و انتصاب وی با حکم وزیر کشور قطعی می‌شد و این همان چیزی بود که احمدی‌نژاد با آن مخالف بود و با توجه به اینکه امضای حکم قالیباف در آن زمان کار درستی بود بدون در نظر گرفتن نظر رئیس‌جمهور و بدون اطلاع وی حکم قالیباف را امضاء کردم.

پورمحمدی در ادامه افزود: متاسفانه احمدی‌نژاد تنها به این دلیل که قالیباف رقیب انتخاباتی‌اش در انتخابات بود با انتصاب وی به عنوان شهردار تهران مخالف بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
امیر نیكی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۰
۰
لطفا فرافكنی نكنید مردم خودشان راجع به سید بزرگوار تصمیم میگیرن.در ضمن به مردم ثابت شده بهترین رئیس جمهور تاریخ معاصر كشور آقای خاتمی است و بس. شما هر قدر بر علیه ایشان تبلیغ كنید ایشان محبوبتر میشن.......
باربد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
آمریكا چه فكری كرده واقعا هیچ غلطی نمیتونه بكنه ..ما كه تو مسائل اقتصادی و تورم آب از سرمون گذشت چه 1 وجب چه 10 وجب یه تیكه نون داریم میخوریم اونم دیگه نمی خوریم میریم علف میخوریم كاری نداره كه انسان به همه چیز میتونه خودش رو عادت بده...!!! 25 درصد حقوق رو اضافه كردن دیگه چی میخوایم
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
]چرا فكر می كنید مردم هرچه بگویید را باور می كنند؟ چرا به شعور مردم توهین می كنید؟
داود سرایلو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
۰
۰
باید به اصلاح طلبان تبریك گفت باتبلیغاتی كه بی بی سی راه انداخته مردم صد درصد بهشان رای خواهند داد.مردم ما شكر خدا دعواهای زرگری اصلاح طلبان را باور ندارن .اگر اصلاح طلبان خدای ناكرده رای بیارن كه نمی یارن با هم برادران طنی میشن .شكر خدا مردم هوشیارترین مردم دنیا هستند كه بخواهند به این راحتی گول بخورن.

نیازمندی ها