میثم بائو، امید داشت در استقلال دوباره به روزهای اوجش برگردد، او پیش از بازگشت دوباره به استقلال گفت با خودش حساب و کتاب کرده و اطمینان دارد در تیم سابقش آنقدر می‌درخشد که به تیم ملی برسد، اما گویا اشتباهی در این حساب و کتاب رخ داده؛ چرا که او نتوانسته حداقل تا امروز خود را در ترکیب استقلال به صورت ثابت قرار بدهد. بائو به هیچ عنوان از شرایط کنونی‌اش رضایت ندارد، اما نمی‌خواهد نارضایتی‌اش را علنی مطرح کند. او که چند هفته پیش نارضایتی خود را از نیمکت‌نشینی پی‌درپی بیان داشته بود، اکنون هیچ چیز نمی‌گوید و منتظر پایان فصل است. این هافبک بیست و هشت ساله در گفت‌وگو با «جام‌جم» سعی می‌کند، ناراحتی خود را پنهان کند، اما به هر حال در برخی لحظات نمی‌تواند خود را نسبت به نیمکت‌نشینی ثابت در استقلال بی‌تفاوت نشان بدهد:
کد خبر: ۵۵۲۲۰۲

با توجه به اتفاق‌های اخیر، شما نخستین بازیکنی خواهید بود که از استقلال جدا می‌شود؟

خیر، جدایی من از استقلال صحت ندارد. من نمی‌دانم این شایعه را چه کسانی به وجود آوردند. هرچند در این فصل هیچ چیز مطابق خواسته‌های من پیش نرفت، اما ناامید نیستم و امیدوارم فصل آینده هم بتوانم برای تیم محبوبم به میدان بروم. من به این آسانی عقب‌نشینی نمی‌کنم، می‌مانم و توانایی‌هایم را ثابت می‌کنم.

مدتی پیش خودتان از جدایی گفتید، آن حرف‌ها از سر ناراحتی بود؟

نیمکت‌نشینی من را خسته کرده بود، اما اشتباه کردم و نباید حرفی می‌زدم. من بازیکن حرفه‌ای هستم و باید به تعهدی که با باشگاه دارم، احترام بگذارم. احترام گذاشتن به تعهد باشگاه یعنی تا زمانی که در تیم هستم، حتی در بدترین شرایط هم حرفی از جدایی زودهنگام به میان نیاورم.

رابطه تان با کادر فنی استقلال چطور است؟

من با استقلال تمرین می‌کنم و هیچ مشکلی هم ندارم. از ابتدا هم با کادر فنی استقلال مشکلی نداشتم و از این پس هم نخواهم داشت. سوءتفاهم‌هایی که قبلا به وجود آمد اکنون رفع شده است. کادر فنی هیچ برخوردی با من نکرد و صلاح نیست موضوع بیش از اندازه بزرگ شود. برای یک ورزشکار سخت است که نتواند خود و توانایی‌هایش را نشان بدهد. اگر این روال ادامه داشته باشد یک بازیکن همانند من بسیار افسرده می‌شود؛ البته الان اوضاع فرق کرده است و من دیگر نمی‌خواهم مایوس و ناراحت باشم.

در تمرین‌ها چقدر با انگیزه کار می‌کنید؟

من الان با انگیزه بسیار زیادی در خدمت استقلال هستم و امیدوارم بتوانم برای این تیم بازیکن موثری باشم. برای این که در استقلال به بهترین بازیکن تبدیل شوم، فرصت زیادی دارم.

درباره شرایط خودتان در تیم، صحبتی هم با کادر فنی استقلال داشته‌اید؟

خیر، هرگز این کار را نمی‌کنم چون یک بازیکن حق این کار را ندارد. بازیکن اگر هنر داشته باشد باید خودش را در تمرینات نشان بدهد نه این که برود با مربی صحبت کند که من را بازی بدهید. من باید خودم را در زمین نشان بدهم و هرگز صحبتی هم درباره بازی کردنم با کادر فنی نداشته باشم. در حال حاضر باانگیزه‌تر از قبل کار می‌کنم و هیچ اعتراضی هم نمی‌کنم.

از انگیزه بالای خودتان گفتید. فکر نمی‌کنید اگر نیمکت‌نشینی‌های شما ادامه داشته باشد این انگیزه دوباره فروکش کند و دوباره به فکر جدایی بیفتید؟

خیر، سعی می‌کنم این اتفاق نیفتد. من بهترین سال های فوتبالی‌ام را پشت‌سر گذاشته‌ام، اما می‌خواهم دوباره این سال‌های خوب آغاز شود. چه جایی بهتر از استقلال می‌تواند این اتفاق بیفتد؟ اما قسمت این بود که این فصل کمتر برای استقلال بازی کنم و این فقط تقصیر خودم است. من باید بهتر از این خودم را به کادر فنی نشان می‌دادم. به هر حال تابع باشگاه هستم و تلاش می‌کنم نظر مساعد آنها را به خودم جلب کنم.

استقلال بازیکن خوب زیاد دارد. فکر نمی‌کنید تراکم بازیکنان خوب مهم‌ترین دلیل نیمکت‌نشینی شما باشد؟

بله، استقلال بازیکن خوب و درجه یک زیاد دارد و برایم عجیب نیست حتی اگر تمام فصل نیمکت‌نشین باشم. بازی کردن در استقلال واقعا هنر می‌خواهد چون همه اینجا مدعی ثابت بازی کردن هستند.

گفته می‌شد چون قلعه نویی شما را با رابطه به استقلال آورده است، بنابراین کمتر به شما بازی می‌دهد تا از حرف و حدیث‌های بیشتر جلوگیری کند. در این خصوص چه نظری دارید؟

اصلا چنین چیزی صحت ندارد. من براساس توانایی‌هایم به استقلال آمدم نه رابطه. حداقل هواداران باید من را خوب بشناسند و با خصوصیات من آشنا باشند. قلعه‌نویی مربی بزرگی است و هرگز بازیکنی را براساس رابطه به تیم نمی‌آورد. از طرفی بازیکنی به رابطه‌ها احتیاج دارد که به پول نیازمند باشد. من نیاز به پول فوتبال نداشتم که مثلا بخواهم به زور به تیمی بروم یا دلال بازی کنم که پولدار بشوم. خدا را شکر می‌کنم از اول در خانواده‌ای به دنیا آمدم که سیر بودم.

با همه این نیمکت‌نشینی‌ها چقدر از عملکردتان راضی هستید؟

به این پرسش فقط کادر فنی باید پاسخ بدهد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که هر زمان برای استقلال به میدان رفتم همه تلاشم را کردم تا بازیکن مفیدی باشم. هنوز هم فرصت زیاد است و می‌توانم از فرصت‌های پیش رو نهایت استفاده را ببرم. قلعه‌نویی به من اعتقاد دارد در غیر این صورت من را به استقلال نمی‌آورد. همیشه به قلعه‌نویی احترام می‌گذرم و امیدوارم بتوانم انتظارهای او را برآورده کنم.

با همه دغدغه‌هایی که برای بازی کردن دارید به قهرمانی استقلال هم فکر می‌کنید؟

قهرمانی استقلال بیش از هر چیزی برای من اهمیت دارد. وقتی قرار است استقلال قهرمان شود چه اهمیتی دارد که من بازی کنم یا نکنم. ما صددرصد مدعی قهرمانی هستیم. استقلال برای قهرمانی بسته شده، اما با این شرایط کار سخت است و حتی دست سرمربی هم بسته می‌شود. من می‌دانم مدیریت هم در تلاش است.

هیلدا حسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها