کری:

آمریکا از کره جنوبی در برابر کره شمالی دفاع می کند

وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری ضمن اشاره به اینکه کره جنوبی یکی از بهترین متحدان آمریکا به شمار می‌رود، اعلام کرد واشنگتن از کره جنوبی در برابر تهدیدات کره شمالی دفاع خواهد کرد.
کد خبر: ۵۵۱۳۶۷
آمریکا از کره جنوبی در برابر کره شمالی دفاع می کند

پایگاه خبری اسپانیایی زبان«ال پائیس»گزارش داد؛ جان کری، وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پس از دیدار با یونگ بیونگ سی، وزیر خارجه کره جنوبی در کنفرانسی خبری ضمن اشاره به اینکه کره جنوبی یکی از بهترین متحدان آمریکا به شمار می‌رود اعلام کرد که از کره جنوبی در برابر تهدیدات کره شمالی دفاع خواهد کرد.

کری درباره تنش‌های موجود میان دو کره گفت: "ما خواهان برقراری صلح و آرامش میان دو کره هستم اما در صورت بروز هرگونه جنگ میان این دو کشور از متحد 60 ساله خود دفاع خواهیم کرد."

وی در ادامه افزود: "کره جنوبی و آمریکا قریب به 60 سال است که با یکدیگر روابط بسیار نزدیکی دارند و تا به امروز هیچ یک از دولتمردان آمریکا با تصمیمات کره جنوبی مخالفت نکرده‌اند و دولت کنونی نیز به حمایت خود از این کشور ادامه خواهد داد."

وزیر خارجه آمریکا خطاب به مقامات کره شمالی گفت: "مقامات کره شمالی می‌بایست از تهدیدات هسته‌ای خود دست بردارند."

جان کری همچنین  ضمن غیر قابل قبول خواندن تهدیدات اخیر کره شمالی اعلام کرد: "اقدامات و تهدیدات اخیر کره شمالی بسیار تحریک کننده و خطرناک است. آمریکا اجازه نخواهد داد تا کره شمالی به کشوری هسته‌ای تبدیل شود. ما باز هم تاکید می‌کنیم در برابر هرگونه تهدید کره شمالی از متحد وفادار خود دفاع خواهیم کرد."

روز شنبه کره شمالی پس از اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور و در پاسخ به مانورهای نظامی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا، این دو کشور را به جنگی هسته‌ای تهدید کرد.

از سال 1952، همزمان با پایان درگیری‌های نظامی میان دو کره هیچگونه پیمان صلحی میان این دو کشور منعقد نشده است و این بدان معناست که از آن تاریخ تا به امروز این دو کشور در وضعیت جنگی به سر می‌برند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها