دادستان تهران تاکید کرد:

برخورد با اخلالگران چهارشنبه سوری

دادستان تهران، برخورد با برخی اخلال‌ها و ناهنجاری‌ها در سطح شهر را از مصوبات ستاد برخورد با جرائم خاص بیان کرد.
کد خبر: ۵۵۰۵۲۶
برخورد با اخلالگران چهارشنبه سوری

به گزارش واحد مرکزی خبر عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ناحیه یک شمیران در جمع خبرنگاران افزود: البته مردم ما فهیم و هوشمند هستند و خود پیشگیری می کنند.

وی با بیان اینکه مردم میان اخلال در نظم و بی نظمی با کار سنتی تفاوت قائل خواهند شد، گفت: اما مطمئنا پلیس با کسانی که اخلال خواهند کرد، برخورد می کند.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: قضات با افرادی که در چهارشنبه آخر سال اخلال می کنند، طبق مقررات برخورد خواهد کرد.

دادستان تهران گفت: قضات در شب چهارشنبه آخر سال در تمام نواحی دادسرا مستقر خواهند بود.

وی درباره امنیت شهر در ایام تعطیلات نوروز نیز گفت: در این ایام در نواحی دادسرا،کشیک برقرار است.

دو دادسرای پولی و بانکی و جرائم نفتی تشکیل می شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل دو دادسرای پولی و بانکی و دعاوی و جرائم نفتی در سال آینده خبر داد.

جعفری دولت آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ناحیه یک شمیران افزود: این دو دادسرا قرار بود امسال تشکیل شود اما به علت هماهنگ نکردن مکان این دادسراها، به سال آینده موکول شد.

وی سال 91 را سالی پرمشغله با اتفاقات مهم در حوزه اجتماعی در دادسرای تهران دانست.

جعفری دولت آبادی با اشاره به ورود خود در کسوت دادستانی تهران در سال 88 و همزمان شدن آن با جریان فتنه در کشور افزود: رفع فتنه و مشکلات مربوط به آن 18 ماه به طول انجامید.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه به همین علت دادستانی بیشتر مشغول مشکلات مربوط به پرونده های امنیتی تهران بود، گفت:

این کمتر در حوزه های اجتماعی ظهور و بروز کردیم اما سال 91 و به ویژه بعد از دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان‌ها برای برخورد با جرایم اجتماعی، این ظهور در مسائل اجتماعی بیشتر شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم خاص در دادستانی تهران برای توجه به مسائل اجتماعی گفت: این ستاد در سال جاری 24 جلسه منظم تشکیل داد و برخورد با باندهای سرقت مسلحانه، باندهای غیر اخلاقی و پرونده‌های اجتماعی،بیشتر شد و با حضور پلیس و سایر مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تهران، نظارت‌ها را یکی دیگر از اقدامات مهم دستگاه قضایی بخصوص دادستانی تهران بیان کرد و افزود: کارهای بسیار خوبی در حوزه نظارت در زندان‌‌ها انجام شد.

وی گفت: تمام دادسراها مکلف به تعیین دادیار مشخص زندان شدند تا علاوه بر نظارت بر زندانها با مدیران زندان‌ها تعامل داشته باشد.

جعفری دولت آبادی افزود:همچنین در زمینه نظارت بر بازداشتگاه‌ها موفق شدیم سرپرست دادسرای نظارت را انتخاب کنیم و فعالیت وی رسما ( از یک ماه اخیر) آغاز شده است.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در تهران 10 بازداشتگاه مجاز و رسمی داریم، گفت: این بازداشتگاه‌ها به تایید سازمان زندانها رسیده است.

وی افزود: به تمام دادستان های نواحی تکلیف کردیم که بر این بازداشتگاه‌ها نظارت کنند.

دادستان تهران گفت: اخیراً تمام بازداشتگاه های آگاهی تهران و آگاهی مرکز را بازدید کردیم و مشکلات آنها را انعکاس دادیم.

وی افزود: به همه بازداشتگاه‌ها تکلیف کردیم که آئین نامه اخیر رئیس قوه قضاییه را اجرا کنند و ما هم بر اساس این آئین نامه نظارت خواهیم کرد.

جعفری دولت آبادی گفت: به روسای پلیس نیز تاکید کرده‌ ایم نظارت کامل و جدی بر بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌ های 24 ساعته خود داشته باشند.

جعفری دولت‌آبادی نظارت در حوزه زندان‌ها را بخشی از نظارت های دادستانی تهران بیان کرد و افزود: باید در کنار برخورد قاطع با مجرمان، به حقوق آنان نیز بپردازیم و نمی شود حقوق آنان را نادیده گرفت.

وی گفت: از افتخارات نظام اسلامی است که ضمن اجرای قانون، حقوق مجرمان را نیز رعایت می کند.

جعفری دولت آبادی به چند اقدام اشاره کرد و افزود: براساس بخش‌نامه ‌ها، قضات حق ندارند هیچ کودک زیر 18 ساله ‌ای را به بازداشتگاه اعزام کنند بلکه باید این افراد به کانون های اصلاح و تربیت منتقل شوند.

وی انتقال زنان زندانی به زندان مرکزی تهران ویژه زنان را از دیگر اقدامات بیان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به تلاش‌های دادسرای تهران در حوزه مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: فقط در مجتمع اقتصادی هم اکنون 115 نفر از محکومان اقتصادی در حال تحمل کیفر هستند و کارهای بسیار خوبی در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی انجام شده است.

جعفری دولت آبادی همچنین به بازداشت دو یا سه نفر از متهمان بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: این دو نفر در بازداشت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به برخی اظهارات مبنی بر کوتاهی دستگاه قضایی در برخورد با فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: در این حوزه کارهای بسیار خوبی انجام شده است اما باید سایر حوزه‌ها نیز اقدام کنند.

وی گفت: معتقدیم بزرگترین هنر دستگاه اجرائی باید پیشگیری باشد.

جعفری دولت‌آبادی به برخی انتقادها علیه دستگاه قضایی که بعضا بوی تخریب می دهد، اشاره کرد و افزود: اینگونه نیست که دستگاه قضایی کم کاری کرده بلکه کارهای بسیار بزرگ و مهمی انجام داده و احکام خوبی صادر کرده است.

وی گفت: دستگاه قضایی نمی تواند از وظایف خود کوتاه بیاید و وظایف روشنی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به کمبود بازپرس و نیروی قضایی در دادسرای تهران اشاره کرد و گفت: با تمام این کمبودها تلاش کردیم بحث حضور نماینده دادستان در جلسات دادگاه‌ها جدی گرفته شود و حتی‌‌الامکان در پرونده ‌های بسیار مهم نماینده دادستان حضور داشته باشد.

جعفری دولت آبادی سال آینده را سال بسیار مهمی به علت برگزاری انتخابات دانست و گفت: از همه نامزدهای احتمالی انتظار داریم در چارچوب قانون عمل کنند و از امکانات دولتی استفاده نکنند.

وی گفت: رسانه‌ها نیز اگر در چارچوب قانون عمل کنند به طور قطع برای آنها مشکلی پیش نخواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها