جشنواره ملی صدای بهار؛ 28 اسفند در سراسر کشور

جشنواره ملی صدای بهار، دوشنبه 28 اسفند با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در 31 استان کشور آغاز به کار می کند.
کد خبر: ۵۵۰۲۱۳
جشنواره ملی صدای بهار؛ 28 اسفند در سراسر کشور

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدشریف ملک زاده معاون رئیس جمهور با اعلام این خبر افزود: این جشنواره هفته جاری با هدف افزایش نشاط و شادابی میان مردم و توزیع مناسب سفر در تعطیلات نوروز 92 فعالیت خود را آغاز می کند و تا 16 فروردین ماه میزبان مردم خواهد بود.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره ملی صدای بهار یکی از مهمترین برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ویژه نوروز 92 است، خاطر نشان کرد: به دلیل تقارن بخشی از تعطیلات نوروز امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برخی از برنامه‌های این جشنواره از جمله اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های شاد از پنجم فروردین ماه متوقف می‌شود اما برنامه‌های دیگر مانند نمایشگاه های صنایع‌دستی و همچنین نمایشگاه ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها تا پایان تعطیلات نوروز در 31 استان کشور ادامه خواهد یافت.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزاری صدای بهار را فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط، شادابی و پویایی در جامعه دانست و گفت: معرفی جاذبه های هر استان، شناخت و معرفی ظرفیت های پنهان گردشگری در شهر و روستاهای مختلف کشور و توسعه سفر با علایق ویژه از دیگر نتایج ارزشمند برگزاری این جشنواره بزرگ ملی است.

معاون رئیس جمهور افزود: معرفی موسیقی محلی استان ها، آداب، سنن و رسوم مختلف و آشنایی مردم با دیگر فرهنگ ها و سنت ها از دیگر نتایج برگزاری این جشنواره است؛ ضمن این که برگزاری این جشنواره نقش مهمی در معرفی فرهنگ مردم از جمله لباس و پوشاک، انواع غذاهای محلی، مراسم سنتی و ... دارد که این موضوع منجر به تقویت وحدت ملی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها