«حادثه در تهران» طولانی‌ترین بازی رایانه‌ای تولید داخل کشور است

رونمایی از بازی رایانه‌ای ترور دانشمندان هسته‌ای

بازی رایانه‌ای «حادثه در تهران» با موضوع ترور دانشمندان انرژی هسته‌ای کشورمان روز گذشته با حضور پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن رونمایی شد. این بازی طولانی‌ترین بازی رایانه‌ای است که تا امروز در داخل کشور تولید شده است.
کد خبر: ۵۴۹۶۱۲

به گزارش جام‌جم، بازی حادثه در تهران با سبک اکشن سوم شخص ساخته شده است و کاربر یا گیمر زمانی حدود هفت ساعت را در آن به بازی می‌پردازد و طولانی‌ترین بازی ایرانی به حساب می‌آید که با سرمایه‌ای حدود 400 میلیون تومان از سوی شرکت اورمزد پارسه و با حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده و آماده توزیع در بازار شده است.

ماجرای این بازی که برای گروه سنی بالاتر از 12 سال طراحی شده است، سرگذشت یک سرگرد بنام بهداد است که داخل یک سلول در یک زیرزمین عجیب به هوش می‌آید و با فرار او بازی آغاز می‌شود.

پس از فرار، بهداد متوجه می‌شود که چند دانشمند انرژی هسته‌ای ایران را به شهادت رسانده‌اند و او را مقصر جلوه داده‌اند، ‌در این میان او درگیر ماجرایی پیچیده می‌شود.

در مراسم رونمایی از این بازی پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن با اشاره به جنگ نرم که از سوی دشمنان انقلاب ایجاد شده است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری استکبار جهانی می‌خواهد ثابت کند که بعد از انقلاب درهای علم، فرهنگ و تمدن روی مردم بسته شده است و وظیفه سنگینی که به عهده قشر دانشجو و دانشمند کشورمان گذاشته شده، این است که در این جنگ پیروز میدان شود و فریب و دروغ آنها را بر ملا کند.

وی با یادی از فرزند شهیدش گفت: در این جنگ و در هر شرایطی و در هر برهه‌ای از زمان این مردم ایران و دانشمندان ایرانی هستند که برنده خواهند بود.

ساماندهی پیامک‌های انتخاباتی

به گزارش خبرنگار ما، علیزاده رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتا ل هم در پایان مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: 11 بازی رایانه‌ای با حمایت این مرکز طراحی شده است که طی ماه‌های آینده به مرور وارد بازار می‌شود که یکی از این بازی‌ها که امروز رونمایی شد بازی رایانه‌ای حادثه در تهران است.

وی از چاپ اولین کتاب ضوابط نشر الکترونیک تا پایان سال خبر داد و گفت: این کتاب اوایل سال 92 به بازار می‌آید و ضوابط اشاره شده در این کتاب باعث می‌شود تا از برخورد‌های سلیقه‌ای برای ارائه مجوز جلوگیری شود و تولیدکنندگان با مرزهای فرهنگی مورد نظر ارشاد آشنا شوند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از ساماندهی پیامک‌های انبوه در زمان انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ارسال SMSهای انبوه باید با مجوز این مرکز صورت گیرد و بر اساس آیین‌نامه‌ای که در دست تدوین است، ارسال SMSهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات هم باید با شماره‌های دارای هویت و تعریف شده صورت گیرد.

وی افزود: این آیین‌نامه تا پایان فروردین‌ماه به تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامک و تولیدکنندگان محتوا ابلاغ می‌شود. در ایام انتخابات ریاست جمهوری نامزدها موظفند پیامک‌های انبوه ارسالی خود را با شماره‌های دارای هویت و تحت یک سامانه تعریف شده مشخص ارسال کنند.

علیزاده در پاسخ به این پرسش که منظورش از پیامک انبوه چیست و چه تعریفی دارد، گفت: تعریف ما از پیامک‌های انبوه، ارسال بیش از هزار پیامک از طریق یک سامانه پیامکی است و به هیچ عنوان قصد ورود به حریم شخصی و خصوصی مشترکان تلفن همراه را نداریم.

ساماندهی آموزش در فضای مجازی

علیزاده همچنین از ساماندهی فعالیت‌های آموزشی در فضاهای مجازی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ای را درباره نحوه فعالیت آموزشگاه‌های اینترنتی تدوین کردیم که نهایی شده است و پس از تصویب با اجرای این آیین‌نامه از پراکندگی آموزشی که اکنون در فضای مجازی وجود دارد، جلوگیری می‌شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که امسال پیگیری کردیم بحث افزایش سطح سواد دیجیتال است که ثبت‌نام این طرح از دی‌ماه آغاز شد و خوشبختانه در این مدت یک میلیون و 570 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به دو میلیون نفر برسد که پس از اتمام ثبت‌نام‌ها و دسته‌بندی افراد از نظر سطح، جنسیت و استان‌ها آموزش آنها با همکاری دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در پاسخ به این پرسش که چرا برخی برنامه‌های این مرکز که وعده داده شده بود، اجرایی نشد هم این گونه توضیح داد: اختصاص نیافتن کامل بودجه پیش‌بینی شده باعث شد برنامه‌ها و وعده‌هایی که داده شده بود، کامل به‌اجرا در نیاید.

وی گفت: متاسفانه تنها 32 درصد بودجه برآورد شده در سال 91 در اختیار ما قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها