قلعه‌نویی: پیروزی بر العین امارات نصف راه صعود را هموار می‌کند

استقلال و سپاهان؛ به دنبال اهداف مشترک

استقلال و سپاهان امشب در ورزشگاه آزادی و دوحه قطر، هدف مشترک سرگروهی در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۹۲۶۹

استقلال که در نخستین بازی خود درهمین چارچوب نتوانست سه بار برتری در برابر الریان قطر را حفظ کند و در پایان به تساوی 3بر3 در زمین حریف بسنده کرد، امشب در گروه موسوم به مرگ این مسابقه‌ها (گروه D) میزبان تیم مطرح العین امارات است. العین که پیشینه قهرمانی این رقابت‌ها را در کارنامه دارد علاوه بر صدرنشینی مقتدرانه در لیگ امارات، در پایان روز نخست بازی ها و به لطف پیروزی 3 بر یک بر تیم نام آشنای الهلال عربستان، صدرنشین این گروه دشوار نیز شده است. این در حالی است که آساموآ ژیان، مهاجم صاحب نام غنایی، شناخته‌شده‌ترین و در‌عین‌حال خطرناک‌ترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود؛ بازیکنی که علاوه بر درخشش در جام جهانی، پیشینه بازی‌های خوب در سری «آ» ایتالیا و لیگ برتر انگلیس را هم دارد.

اولاریو، سرمربی تیم العین در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال، کسب تساوی در ورزشگاه آزادی را هم نتیجه‌ای خوب برای تیمش ارزیابی کرد. به هر حال اگر العین بتواند در حضور خیل تماشاگران هوادار استقلال، صاحب تساوی شود به صدرنشینی خود در گروه مرگ، ادامه خواهد داد ، اما در صورت شکست، این عنوان را فعلا در اختیار آبی پوشان ایرانی می‌گذارد.اما در طرف مقابل، استقلال که مربی موفق خود را همواره در مظان اتهام نامرادی در رقابت‌های آسیایی می‌بیند انگیزه زیادی برای کسب رضایت هوادارانش و نیز ترغیب مسئولان به رفع مشکلات مالی خود در روزهای پایانی سال دارد. امیر قلعه‌نویی که این روزها به دلیل ابتلا به بیماری سرماخوردگی از تمرین‌های تیمش دور بوده است با مشکل آسیب دیدگی دو شاگرد موثر و کلیدی خود هم رو به روست. مهدی رحمتی و خسرو حیدری، بازیکنان مصدوم این روزهای اردوی استقلال هستند، هر چند رحمتی معمولا با وجود چنین آسیب‌دیدگی هایی، خود را به بازی‌های مهم می‌رساند، ولی کشیدگی عضله ران خسرو حیدری، عارضه‌ای است که بهبود آن دوره درمانی سه‌هفته‌ای را طلب می‌کند، بنابر این، احتمال حضور خسرو در دیدار امشب ورزشگاه آزادی، نزدیک صفر است؛ طوری که نوروزی، پزشک تیم استقلال از احتمال تشدید مصدومیت حیدری در صورت حضور در این بازی خبر داده است.

به هر حال، استقلال و العین با تجزیه و تحلیل دقیق فنی یکدیگر، خود را برای دیداری سخت و پرفشار آماده می‌کنند. از نوع تمرین‌های اخیر آبی‌پوشانبر می‌آید که استقلال تلاش خواهد کرد فرمول بازی خود با تراکتور سازی را برای دیدار با العین نیز به اجرا درآورد. در مقابل، العینی‌ها هم با روحیه خوب ناشی از پیروزی‌های پیاپی اخیرشان، درصدد کسب نتیجه‌ای مناسب در برابر خیل جمعیت حاضر در ورشگاه آزادی هستند. اولاریو، سرمربی العین در این مورد گفته است: مسابقه دشواری، پیش‌روی ماست، چون از توان استقلال آگاهیم. استقلال تجربه زیادی در آسیا دارد ولی امیدواریم مثل آخرین دیدارهایی که در لیگ امارات انجام دادیم، بازی خوبی انجام دهیم.امیر قلعه‌نویی هم به درستی اهمیت کسب سه امتیاز این بازی را درک کرده است. او در این مورد گفت: برتری در برابر العین نصف راه صعود را هموار می‌کند. العین امارات در خطوط میانی و حمله خود، بازیکنان بسیار خوبی دارد که باید با دوندگی، ارتباط این دو خط را قطع و بازی خود را به حریف دیکته کنیم تا به هدفمان برسیم.

کار دشوارتر سپاهانی‌ها در دوحه

هر چند سپاهان به لطف شناخت کاملش از النصر امارات، لیگ قهرمانان امسال را با بردی قاطع و بی‌دردسر در فولادشهر آغاز کرد و صاحب پیروزی 3 بر صفر بر این حریف شد، ولی زلاتکو کرانچار و شاگردان طلایی پوشش، بخوبی اطلاع دارند کار امشب آنها در قطر برای پیروزی و حفظ صدرنشینی گروه C خیلی دشوارتر از بازی شب اول آنهاست.سپاهان امشب در برابر تیم الغرافه قطر که در هفته نخست بازی‌ها به الاهلی عربستان باخته بود، سه بازیکن مصدوم دارد که از بین آنها، سوشاک مطمئنا این بازی را از دست می‌دهد ولی ممکن است پاپی و بولکو، خود را به این مسابقه برسانند.گفتنی است استقلال از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود و سپاهان یک ربع زودتر از دیدار استقلال به مصاف الغرافه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها