انتقاد از تداوم ساخت و سازها در بوستان پردیسان

با وجود اینکه حکم توقف فعالیت عمرانی از طرف دیوان عدالت اداری در بوستان طبیعت پردیسان هر نوع ساخت و ساز را ممنوع کرده است، اما مشاهدات عینی نشان می‌دهد قسمتی از بوستان توسط دیواری جدا شده و به یکپارچگی بوستان پردیسان لطمات جدی وارد شده است.
کد خبر: ۵۴۸۶۱۸
انتقاد از تداوم ساخت و سازها در بوستان پردیسان

محمد هادی حیدرزاده رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری در این باره گفت:  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ طبیعت و اراضی سبز به نظر می رسد هنوز وضعیت بوستان پردیسان در هاله ای از ابهام است و بر اساس مشاهدات عینی فعالیت ساخت و ساز دربوستان طبیعت پردیسان به عنوان پارک اکولوژیک و ذخیره گاه و تنفس گاه شهر تهران، ابهامات زیادی را به جای گذاشته است.

حیدرزاده اظهار داشت: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری، علامت سوال بزرگی است که هنوز این ابهام را سازمان حفاظت محیط زیست حل ننموده و این که چرا و به چه دلایلی این جدا سازی در حال اتفاق است.

رئیس ستاد محیط زیست گفت: گرچه ابتدا اعلام شد قصد فروش یا اجاره پارک وجود ندارد اما  فعالیت عمرانی در پارک گواه این است که این اتفاق می افتد و بهتر است سازمان در این زمینه شفاف سازی کند.

به گفته حیدر زاده،  وضعیت پارک پردیسان هم از لحاظ کیفیت نگهداری و فضای سبز به هیچ عنوان مطلوب و زیبنده شهر تهران نبوده و اساساً قابل مقایسه با پارکهای که توسط  شهرداری تهران نگهداری می شود نیست.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار تصریح کرد: به نظر می رسد  سازمان حفاظت محیط زیست باید برای روشن شدن اذهان مردم دلایل ادامه فعالیت عمرانی در پارک پردیسان و جداسازی پارک را توضیح دهد و  اگر  می خواهد تغییر کاربری در آن انجام دهد باید از کمیسیونها ی مرتبط در شهرداری تهران مجوزهای لازم را اخذ کند که قطعا شهرداری تهران با آن مخالفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران کمیته ای را مامور کرده ایم  که از وضعیت بوستان پردیسان و فعالیت عمرانی که در آن انجام می شود گزارش کارشناسی تهیه و در اختیار شورای اسلامی شهر تهران برای تصمیم گیری نهایی قرار دهد.

newsQrCode
برچسب ها: پردیسان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها