قیمت موز در بازار به دلیل عدم اختصاص ارز مرجع در دو ماه اخیر سیر صعودی داشته و وجود دلالان حتی در میادین مرکزی نیز به این افزایش قیمت دامن زده است، تا موز به کیلویی ۵۵۰۰ تومان برسد.
کد خبر: ۵۴۸۱۱۰
موز کیلویی ۵۵۰۰ تومان

در حالی قیمت موز در بازار به کیلویی 5500 تومان رسیده است که اخیراً وزیر جهاد کشاورزی از قطع ارز مرجع برای واردات میوه خبر داده است.

گزارش های میدانی حاکی است ، قیمت هرکیلوگرم موز در مغازه‌های میوه فروشی تهران به کیلویی 5500 تومان بیشتر و در میادین میوه و تره بازار تهران نیز کیلویی 4500 تومان عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش مسئولان اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان عدم اختصاص ارز مرجع را دلیل اصلی افزایش قیمت موز عنوان می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی نیز اخیراً از مصوبه‌ای مبنی بر اختصاص نیافتن ارز مرجع برای واردات هرگونه میوه خبر داده است.

دلالی نیز به بخش عمده‌ای از افزایش قیمت موز دامن زده است، به گونه‌ای که در میادین میوه و تربار مرکزی تهران، محصول موز مستقیم به دست خریداران عمده نمی‌رسد، زیرا دلالانی ‌هم در داخل میدان منتظر هستند، تا موز رسیده از آن طرف مرز را در نیمه‌های شب خریداری کنند و در زمان مراجعه خریداران به قیمت بالاتری بفروشند.

معمولاً دلالان موز را به قیمت 4 هزار تا 4200 تومان خریداری می‌کنند و به قیمت 4500 تومان به خریداران عمده می‌فروشند و سرانجام به قیمت 5500 تومان سر از مغازه‌های داخل تهران در می‌آورد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
ملت ایران موز نخرند تا همه موزها خراب شود یا قیمت آن شكسته شود . ضمنا مسئولان تمام سرد خانه های بزرگ كشور را بازرسی نمایند و جلوی محتكرین رابگیرند ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها