کشف 226 تن موز قاچاق در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از کشف 226 هزار کیلوگرم موز در عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۷
کشف 226 تن موز قاچاق در قم

یونس عالی‌پور از تشکیل بیش از 600 پرونده تخلفاتی کالای قاچاق در طول 11 ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: برای جلوگیری از ناهنجاری بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان این پرونده‌ها برای رسیدگی و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ضمن تاکید بر همکاری آحاد مردم شریف استان قم در برخورد با متخلفین بازار، اینگونه تخلفات را ضد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: جدای از وظیفه پرسنلی این سازمان، شرعا هم وظیفه داریم با عناصری که نظم و هماهنگی بازار را با تخلف متشنج می‌کنند برخورد کرده و از اقدامات ضد اقتصادی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در حین بازرسی با قاچاقچیان کالا به شدت برخورد می‌کنند، ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق را بیش از 2.5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیشترین ارزش کالاها مربوط به 712 دستگاه گوشی تلفن همراه، 23 هزار و 770 عدد لوازم آرایشی بهداشتی و 82 دستگاه لوازم خانگی است.

وی همچنین از تشکیل بیش از 33 پرونده تخلفاتی عرضه خارج از شبکه به ارزش حدود 30 میلیارد ریال خبر داد.

عالی‌پور افزود: بیشترین ارزش پرونده‌های تخلفاتی عرضه خارج از شبکه مربوط به فرآورده‌های نفتی(نفت گاز، نفت سفید و گاز مایع) به ارزش بیش از 13 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: در مورد نهاده‌های دامی شیر و سایر فرآورده‌های لبنی که از مایحتاج عموم مردم و موارد بسیار حساس و غیر قابل قبول از نظر این سازمان است نیز از یک‌هزار و 303 بازرسی به عمل آمده هشت پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال تشکیل شده که برای بررسی و صدور حکم این پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه به کشف حدود 226 هزار کیلوگرم موز در عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: در این روزهای پایانی سال با محتکران و متخلفانی که به هر صورتی موجب برهم زدن نظم بازار باشند به شدت برخورد می‌شود.

عالی‌پور ضمن تقدیر از همکاری حداکثری صاحبان صنوف تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، معیشتی و قدرت خرید مردم، صنوف تا حد امکان وضعیت مردم را مراعات کنند و از زیاده‌خواهی اجتناب کنند تا ایام نوروزی خوشایندی برای مردم شریف استان رقم بخورد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها