امام جمعه موقت تهران:

رهبری منتظر اقدامات مسئولان برای حل گرانی هستند

امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، گفت: مقام معظم رهبری مسیر حرکت رو به جلو و آینده روشن نظام اسلامی را ترسیم کردند.آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان برای حل مشکلات توصیه موکد کردند و آنها باید گزارش دهند در قبال حل مشکلات جامعه چه کردند.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۲
رهبری منتظر اقدامات مسئولان برای حل گرانی هستند

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی گفت: تاکید ایشان بر ضرورت نگاه بلندمدت برای رسیدن به آرمان ها و اهداف اسلامی و برنامه ریزی برای هر مقطع زمانی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: ایمان به اسلام ، عزم راسخ ، تکیه به مردم ، حفظ روحیه امید از نگاه مقام معظم رهبری از عوامل مهم استمرار حرکت رو به جلو و عبور از سختی های مقطعی است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به این که اگر در دوران مبارزه نگاه بلندمدت وجود نمی داشت ، حرکت مردم علیه نظام ستم شاهی با شکست مواجه می شد ، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با علم به این موضوع شرایط کنونی را نسبت به گذشته پیچیده تر دانستند و معتقدند باید با نگاه و برنامه ریزی بلند مدت بر مشکلات مقطعی غلبه کنیم.

وی ایجاد نشانه های امید در جامعه را یکی دیگر از عوامل مهم رسیدن به اهداف بلندمدت دانست و یاد آورشد: استمرار موفقیت های علمی ملت ایران ، عظمت فکری جمهوری اسلامی در دنیای اسلام ، تسلط گفتمان دینی در کشور ، نفوذ سیاسی بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران از نشانه های امید است که باید جامعه به آن توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر نظام اسلامی پیشرفت نمی کرد ، دشمنان تا این حد عصبانی نمی شدند و در صدر اسلام نیز این گونه بود که به هر اندازه که پیامبر مکرم اسلام (ص) به موفقیت هایی دست پیدا می کردند ، فشار مشرکین بر ایشان و صحابه بیشتر می شد.

وی در ادامه به فراز دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهبری نظام معتقد است بهانه تحریم های دشمن به ظاهر موضوع هسته ای است اما هدف اصلی رو در رو کردن مردم در مقابل نظام اسلامی است که این هدف با حضور گسترده مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن نقش برآب شد.

وی همچنین در مورد مشکلات معیشتی مردم افزود: مقام معظم رهبری معتقدند برخی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و برخی ناشی از سوءمدیریت ها و سیاست هاست ، اما همانگونه که ایشان تاکید کردند مسئله مهم این است که مشکلات قابل حل است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان برای حل مشکلات توصیه موکد کردند و آنها باید گزارش دهند در قبال حل مشکلات جامعه چه کردند.

خطیب نمازجمعه تهران نگاه مقام معظم رهبری به موضوع تحریم  را جوشش از درون دانست و گفت: آنچه در دستیابی به اورانیوم 20 درصدی نصیب کشور شد نتیجه همین جوشش از درون است.

آیت الله موحدی کرمانی به موضوع مشکلات اقتصادی غربی ها اشاره کرد و افزود: در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان ایشان تاکید کردند مشکلات اقتصادی غربی ها راه حل ندارد در حالی که مشکل اقتصادی ما راه حل دارد ضمن آن که بخشی از مشکلات اقتصادی غربی ها ناشی از تحریم ایران است.

امام جمعه موقت تهران به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: در آستانه سال جدید انتظار می رود مردم مسلمان ایران علاوه بر پرهیز از اسراف و کمک به مستمندان حال و هوای ایام فروردین را که مصادف با شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)است مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این که مفاخر ایران بسیار زیاد است تاکید کرد: شاید نیازی نباشد که با داشتن گنجینه بزرگی از مفاخر به مراسم چهارشنبه سوری افتخار شود ، مراسمی که عمدتاً باعث لطمات جبران ناپذیر برای جوانان کشور است و از همین جا به والدین توصیه می کنم از ورود فرزندانشان به مراسم چهارشنبه سوری جلوگیری کنند و از نیروی انتظامی نیز  می خواهم به فکر چاره باشد.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی با شهدا و مجروحان کشور پاکستان علو درجات را برای شهدای این حادثه تروریستی مسئلت کرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست با بیان اینکه جامعه تقوا محور همواره عزیز و عزتمند است ، گفت: انسان کامل ، مسجود ملائکه  شد و در نظام هستی محور آفرینش معرفی شده است.

آیت الله موحدی کرمانی با دعوت همگان به تقوا، افزود: تقوای الهی از مسائل مهم اسلامی است و انسان با سرمایه تقوا می تواند خودش را از خطر شیطان به دور بدارد و به برکت تقوا می تواند به یاد خدا باشد.

انسان کامل این قدر بالاست و انسان کامل خلیفه الله است.

وی گفت: اگر کسی می خواهد این مقامات را متوجه شود زیارت جامعه کبیره را با توجه بخواند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان اگر عبد باشد اشرف مخلوقات است اما اگر عبد نباشد پست ترین موجودات است.

ایت الله موحدی کرمانی گفت: اینکه گفته می شود انسان اشرف مخلوقات به طور مطلق غلط است؛ انسان عبد اشرف مخلوقات است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: با تکیه بر سرمایه تقوا ، کوچکترین خطری  متوجه انسان نمی شود و تقوا در همه جا در اداره، جامعه ، برخوردها و کسب و کار و مدیریت ها لازم است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت:  تقوا حافظ انسان است و از هر لغزش و گناهی دور می کند.

وی با تاکید بر اینکه در قران " ذکر  الله" با کلمه کثیر همراه شده است، گفت: معنی "کثیر" این است که خیلی و دائم به یاد خدا باشید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: انسان یک وجود ربطی است و سراسر وجود و حیات ما وصل به خداست.

آیت الله موحدی کرمانی افزود:تا وقتی که این ربط ما را حفظ کند ، عزیز هستیم و به محض اینکه ربط ما را فراموش کند ، ما هم فراموش می شویم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه بدترین موجودات در روی زمین و به طور کلی در نظام هستی انسان هایی هستند که نه می شنوند و نه سخن می گویند و نه تعقل دارند ، گفت: انسان اگر بنده خدا نباشد ارزشش زیر صفر می رود. اگر انسان از ارزش خود غافل شود ، سرمایه وجودش را از دست داده است و حاکم بر خود نیست و خیال می کند که  آزاد است و تصمیم می گیرد و بر مملکت وجود خود حکومت می کند ، در حالی که تحت حاکمیت شیطان است ، نفس اماره فرمان می دهد و او مطیع نفس اماره است و این نفس نماینده تام الاختیار شیطان است.

وی افزود:  حیف است انسانی که مقام بلندی برایش در نظر گرفته  شده است خود را به دنیا، به یک نگاه شهوانی و نظر الوده و به لذت موقت و گناه بفروشد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: قیمت انسان بهشت و سعادت ابدی و رضای خداست و نباید خود را به کمتر از این بفروشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: کسانی که اسیر ماهواره شده اند،  در واقع ذلیل شده اند و خود را به یک نگاه می فروشند و این اسارت ها برای برنامه های زشت ماهواره ای ، محصولی جز ذلت و بدبختی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فرداد شعبانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
دولت بیچاره اگر می توانست قیمت خودرو های ساخت داخل را پایین می آورد.
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
بزرگترین مشكلات مردم گرانی است انشالله برطرف شود

نیازمندی ها