استرالیا در سال 2009 در نخستین دوره پیشنهاد رویایی ترین مشاغل که با هدف حمایت از توریسم راه اندازی شد بیش از 35 هزار داوطلب را جذب کرد. در سال 2013 استرالیا نه فقط یکی بلکه شش شغل رویایی را پیشنهاد داده است.
کد خبر: ۵۴۷۲۶۵
مشاغل رویایی در استرالیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چلنج فرانس، در نخستین دوره بیش از 35 هزار نفر از 200 کشور جهان برای یک شغل رویایی نامزد شدند که بن سوتهال بریتانیایی برنده این کنکور شد تا برای مدت شش ماه نگهبان جزیره بهشتی هامیلتون در مجاورت دیواره بزرگ مرجانی شود.

این جوان بریتانیایی در پایان این دوره رویایی اعتراف کرد: نمی دانستم غواصی کنم یا موج سواری، قایق سواری یا گردش در بیشه ها. درنهایت همه این کارها را انجام دادم.

در سال 2013 شش شغل رویایی  به مسابقه گذاشته شده اند که محل هر یک در ایالتی متفاوت و در چهار گوشه استرالیا است. برندگان علاوه بر حقوق و مخارج برای مدت شش ماه مبلغ 100 هزار دلار معادل 88 هزار یورو دریافت می کنند.

افراد بالای 18 سال و به ویژه زیر 30 سال که واجد شرایط دریافت ویزای موقت کار استرالیایی بوده و ترجیحا از اتباع کشورهای آمریکا ، بریتانیا، فرانسه ،هنگ کنگ، تایوان، کره جنوبی و ژاپن باشند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گفته مدیر توریسم استرالیا،‌این مسابقه شیوه ای موثر برای جذب جوانان سراسر جهان برای گذراندن تعطیلاتشان در استرالیا بوده ضمن اینکه آنها می توانند در یکی از مشاغل متعدد صنعت توریسم این کشور کار کنند.

هر سال حدود 1.6 میلیون توریست جوان خارجی به کشور کانگوروها سفر می کنند. آنها 26 درصد توریست های خارجی را تشکیل داده و درآمد حاصل از سفر این جوانان حدود 12 میلیارد دلار استرالیایی معادل 9 میلیارد یورو اشست.

مشاغل رویایی کنکور 2013 عبارتند از: نگهبان پارک ملی در سواحل ایالت کوئینزلند، عکاس چهره های مشهور در ملبورن، مراقب کانگوروها در جنوب در جزیره کانگورو آیلند که این سه شغل تا اندازه ای کلاسیک هستند.

اما سه شغل دیگر تا اندازه ای عجیب هستند :  "chief funster" در سیدنی که فرد برنده به ویژه در پشت صحنه فستیوال سیدنی، ماردی گرا ، وایواید فستیوال همچنین آتش بازی تماشایی سال نو بندر سیدنی فعالیت می کند.

"taste master" ( کارشناس مزه) که تمام رستوران ها ، غذاخوری هتل ها و فست فودهای استرالیا غربی را زیر پا گذاشته و درباره غذای آنها نظر می دهد.

در نهایت محل ششمین شغل در سرزمین های شمالی جایی که آبوریژن ها (بومیان) زندگی می کنند، است. برنده باید "اوتبک" سرزمین های بکر استرالیا زیر پا گذاشته و با اقوام محلی ملاقات کرده و دست به ماجراجویی بزند.

هر شش برنده باید از دوره شش ماه کاری که انجام می دهند عکس و گزارش تهیه کنند. نامزدهای این مشاغل رویایی تا 10 اوریل فرصت دارند تا با اداره توریسم ایالت کوئینزلند که مبتکر اولیه مسابقه شغل رویایی است ، تماس بگیرند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها