2 روز سرگردان درمیان اقیانوس

یک مرد اندونزیایی که مدت دو روز به قطعه چوبی چسبیده و در اقیانوس هند سرگردان بود توانست زنده بماند. پیکر نیمه جان این مرد در ساحل جزیره استرالیایی کریسمس در فاصله 1600 کیلومتری سواحل شمال غربی استرالیا و 300 کیلومتری اندونزی پیدا شد.
کد خبر: ۵۳۷۴۱۰
2 روز سرگردان درمیان اقیانوس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جنتساید،بدن این مرد بر اثر تابش خورشید و آب شور اقیانوس به شدت سوخته بود. درعین حال، وی دچار گرمازدگی شده و آب بدنش را از دست داده بود. این مرد به بیمارستان انتقال یافت و پس از درمان به یک مرکز موقت برای درخواست کنندگان پناهندگی فرستاده شد.

مقامات امنیت دریایی استرالیا گفتند: مرد به همراه سه فرد دیگر که مانند او خوش شانس نبودند هنگامی که قایقشان در وسط اقیانوس از کار افتاد با استفاده از لوله های پلاستیکی و بامبوهایی که در قایق بود یک "کلک" ساخته و سوار بر آن  تصمیم گرفتند خود را به خشکی برسانند.

مقامات استرالیایی افزودند: در وسط اقیانوس "کلک" ساخته شده از هم فرو پاشید. مرد اندونزیایی که سه همراهش ناپدید شده بودند به قطعه چوبی چسبید و خود را به جریان امواج سپرد. وی از چوب به عنوان تکیه گاهی استفاده کرد و سرانجام دو روز بعد به ساحل جزیره کریسمس رسید.

مقامات استرالیایی جستجوهایی را برای یافتن سه مرد دیگر که همگی برمه ای بودند آغاز کردند اما اثری از آنها به دست نیاوردند.

هر هفته صدها مهاجر غیرقانونی از ملیت های گوناگون از جزیره جاوه اندونزی با قایق هایی فرسوده که اغلب بیش از ظرفیتشان سرنشین دارند به امید رسیدن به سواحل استرالیا حرکت کرده و خطر مرگ را به جان می خرند. اما هر ساله دهها بلکه صدها فروند از این قایق ها غرق شده و سرنشینان آنها جانشان را در اعماق اقیانوس از دست می دهند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها