مدیر یک برج یکصد واحدی در شمال غرب تهران که در غیاب تعدادی از مالکان آپارتمان‌های این برج، واحدهای مسکونی آنها را اجاره داده یا فروخته و پولش را گرفته و متواری شده بود، در منطقه صادقیه تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۳۷۸۱
کلاهبرداری 2میلیارد تومانی مدیر برج

متهم حتی سر شهردار یکی از مناطق تهران هم کلاه گذاشته و بدون اطلاع وی، آپارتمانش را به 125 میلیون تومان اجاره داده بود.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مرد وکیلی با حضور درشعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران، علیه مدیر یک برج یکصد واحدی در شمال غرب تهران، به اتهام کلاهبرداری چهار صد میلیون تومانی از موکلش شکایت کرد.

شاکی گفت: مهر امسال موکلم که قصد خرید یک واحد آپارتمان در این برج را داشت، موضوع را با مدیر مجتمع در میان گذاشت که وی مدعی شد مالک یکی از آپارتمان‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کند و برای فروش آپارتمان خود به او وکالت داده تا پس از فروش آپارتمان، پول آن را به حسابش واریز کند.

مرد وکیل اضافه کرد: موکلم نیز با اعتماد به مدیر برج، چهار صد میلیون تومان به وی پرداخت کرد تا پس از مدتی سند را به نام موکلم به ثبت برساند اما مدیر برج روز مقرر به دفترخانه مراجعه نکرد و به طرز مرموزی ناپدید شد.

خریدار آپارتمان 400 میلیون تومانی، نقره‌داغ شد

وی یاد آور شد:در ادامه شماره تلفن مالک آپارتمان را پیدا کردیم و متوجه شدیم او قصد فروش آپارتمانش را نداشته و فقط کلید آن را به مدیر برج داده تا آن را اجاره دهد.

با طرح این شکایت و به دستور قضایی بازپرس شاهنگیان، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت وگروه تحقیق به سرپرستی سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران جستجو در این رابطه را آغاز کردند.

در ادامه افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، از مدیر برج یکصد واحدی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

ردپای متهم فراری در کلاهبرداری‌های دیگر

در تحقیق از این افراد نیز معلوم شد، تعدادی از آنها مالکانی هستند که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و متهم شیاد در غیاب آنها با تهیه مدارک جعلی آپارتمان‌هایشان را فروخته و شماری دیگر نیز کلید آپارتمانشان را به مدیر برج داده‌اند تا ملک‌شان را اجاره دهد و پولش را به حسابشان واریز کند، اما سرشان کلاه گذاشته است.

جستجو‌ها برای یافتن مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش یکی از شهردارهای تهران نیز با حضور در اداره پلیس، علیه همین متهم متواری شکایت کرد.

متهم سر شهردار هم کلاه گذاشت

در ادامه تحقیقات در این ارتباط مشخص شد شهردار با اعتمادی که به مدیر برج داشته، کلید آپارتمانش را در اختیار وی قرار داده تا آن را اجاره داده و پولش را به حسابش واریز کند اما مرد شیاد فقط دو ماه پول کرایه را به حساب شهردار واریز کرده و در ادامه او متوجه شده، مرد شیاد آپارتمانش را به مبلغ 125 میلیون تومان رهن داده و متواری شده است.

تحقیقات گسترده برای دستگیری مرد شیاد ادامه داشت تا سرانجام روز پنجشنبه سوم اسفند امسال، ماموران اداره 14 پلیس آگاهی مخفیگاه متهم فراری را در منطقه صادقیه تهران شناسایی و او را دستگیر کردند.

متهم تاکنون به بیش از دو میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کرده و گفته از اعتماد مالکان آپارتمان‌های برج سوءاستفاده کرده و آپارتمان‌هایشان را اجاره داده، بی‌آن‌که پول اجاره را به حسابشان واریز کند و نیز تعدادی از آپارتمان‌ها را با مدارک جعلی فرو خته و پولش را گرفته است.

بنابراین گزارش، از سوی شاهنگیان، رئیس شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
۰
۰
این مرد زرنگ نیست مردم خیلی ساده و خوش بین هستند
كیوان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
مالكها خیلی خیلیییییییییییییییییییییییییییییی
مستاجر پور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
دلیل این كار ، اینه كه مالكان محترم اینقدر پول اون واحد براشون بی اهمیت بوده كه خودشون پیگیر كاراش نبودن !!! ما كه یه كیسه پیاز رو هم اعتماد نمی كنیم دست كسی بدیم!!!!!

نیازمندی ها