مردی که به بهانه تهیه وام برای یک فرد در تهران با جعل مدارک وی به نام خود، از بانک دسته چک گرفته و با ارائه چک بی‌محل به 25 نفر، میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۵۲۳۸

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مردی با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران علیه مردی به اتهام جعل هویت و کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: چندی پیش برای دریافت وام ده میلیون تومانی به دفتری که در زمینه پرداخت وام فعالیت می‌کرد، مراجعه و وام درخواست کردم. صاحب دفتر با بررسی مدارکم از من خواست 45 روز بعد برای دریافت وام به دفترش بروم، اما در روز مقرر با اعلام این که وام به من تعلق نمی‌‌گیرد، مدارکم را تحویل داد.

شکایت 25 نفر از مرد تهرانی

شاکی یادآور شد: چند روز بعد از این ماجرا، 25 شهروند تهرانی با مراجعه به در خانه‌ام، گفتند از 30 تا 80 میلیون تومان به آنها بدهکارم و من برای بررسی موضوع همراه آنها به مرکز پلیس رفتم.

وی گفت: در مرکز پلیس پس از گفت‌وگو با افسر پرونده متوجه شدم مردی با مراجعه به مغازه شاکیان، در قبال خرید از آنها، چک‌های بلامحل ارائه کرده که نام من به عنوان صادرکننده چک‌ها ثبت شده است.

کلاهبرداری با هویت مرد مشتری

شاکی اضافه کرد: در ادامه با مشاهده تصویر رایانه‌ای مرد شیاد متوجه شدم او صاحب همان دفتری بوده که می‌خواستم از آنجا وام بگیرم. سپس همراه ماموران به آن دفتر رفتیم، اما مرد شیاد آنجا را تخلیه کرده و ناپدید شده بود. اکنون از این مرد که با جعل هویت من، دسته چک گرفته و از مردم کلاهبرداری کرده است، شکایت دارم.

در پی این شکایت، پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم شیاد، جستجو برای دستگیری وی آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها