رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن برای اینکه از زهر ناجوانمردی خود علیه ملت ایران بکاهد، قصد دارد عامل برخی نوسان قیمتها را از ناحیه داخل کشور مطرح کند، گفت: دوران سوء استفاده‌ها به پایان رسیده و به فضل الهی حق مردم از حلقوم سوء استفاده کنندگان بیرون خواهد آمد.
کد خبر: ۵۴۶۳۴۵
حق مردم را از حلقوم سوء‌استفاده کنندگان بیرون می‌آورم

محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی با اشاره به ضرورت کنترل و نظارت بیش از گذشته بر قیمتها و نحوه توزیع کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه در ایام پایانی سال گفت: باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب و مقابله با سوء استفاده‌ها و تخلفات استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با تمام روحیه وارد میدان شده و همه توان خود را در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل تخلفات بسیج کنیم، اظهار داشت: باید آستین‌ها را بالا زده و دقیق و هماهنگ در جهت کنترل بازار و ایجاد شرایطی مناسب و مطلوب برای مردم حرکت کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن برای اینکه از زهر ناجوانمردی خود علیه ملت ایران بکاهد، قصد دارد عامل برخی نوسان قیمتها را از ناحیه داخل کشور مطرح کند که در چنین شرایطی اگر کسی در داخل کشور در مسیر نقشه دشمن حرکت نماید، مطمئناً از این ملت نیست.

احمدی نژاد با تاکید بر لزوم همدلی و همکاری میان مسئولان مرتبط با تنظیم بازار، خاطرنشان کرد: دوران سوء استفاده‌ها به پایان رسیده و به فضل الهی حق مردم از حلقوم سوء استفاده کنندگان بیرون خواهد آمد.

وی تصریح کرد: بدون تردید با همدلی و همراهی مردم و مسئولین، دشمنان نیز تاثیر اقدامات و فشارهای خود را علیه ملت ایران به گور خواهند برد

احمدی‌نژاد همچنین برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات در سراسر کشور را در ایام پایانی سال، اقدامی بسیار مناسب در راستای ارائه کالاهای مورد نیاز به مردم دانست.

در جلسه کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی مقرر شد تا از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌ها در تامین و توزیع کالاها استفاده شود. همچنین مقرر شد منابعی از صندوق توسعه ملی برای حوزه دام و دامپروری به منظور اصلاح نژاد دام‌های کشور تامین شود.

در این جلسه بنا شد تا با طرحی ویژه‌ و عملیاتی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی و شورای اصناف برای بازرسی در خصوص کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال اقدام شود که بر اساس آن قرار است کنترل‌ها از مبادی و سرچشمه‌ها بوده و تنها متوجه کف بازار و اصناف نباشد.

اعضای کارگروه تنظیم بازار همچنین مقرر کردند تا کنترل‌هایی در خصوص برخی کالاهای اساسی ذخیره شده که قرار است به صورت عام و همگانی توزیع شود، انجام شود تا این کالاها که با ارز مرجع وارد کشور می‌شوند از طریق شبکه‌های خاص مانند تعاونی‌های کارگری و کارمندی به دست مصرف کنندگان برسد.

کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد با هدف کنترل قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و اتخاذ تصمیماتی برای تسهیل در زمینه ارائه کالاهای مورد نیاز به مردم در وزارت صنعت ،معدن و تجارت برگزار شد.‌

مصوبات کارگروه حمایت از تولید

رئیس جمهور همچنین در کارگروه حمایت از تولید با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب با هدف ایجاد شرایط مطلوب و رونق بخش های مختلف تولید اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تصمیم گیری شود که تولید کشور روی پای خود بایستد و تسهیلات و یارانه اعطایی به این بخش نیز، امتیازی برای تقویت و رونق هرچه بیشتر تولید و در نتیجه تامین نیازهای جامعه باشد.

احمدی‌نژاد، ضرورت رفع ریشه ای تمام موانع و مشکلات عرصه تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولیت امروز ما این است که با اتخاذ راهکارهای مناسب و راهگشا اجازه ندهیم که تولید کشور با مشکل مواجه شود و به واسطه آن دشمنان ملت ایران بر تأثیرگذاری اقدامات خود امیدوار شوند.

رئیس جمهور گفت: کارگروه حمایت از تولید باید با تشویق و ترغیب بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی در جهت تسهیل شرایط برای فعالیت مطلوب تولیدکنندگان تلاش کند.

وی تصریح کرد :باید فرایند واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ای تسهیل گردد تا بدین وسیله بخش تولید از رونق بشتری برخوردار گردد.

 احمدی‌نژاد اظهار داشت: به فضل الهی ملت ایران با تلاش مسئولان و همکاری ومشارکت تولیدکنندگان از شرایط کنونی عبور کرده و قوی‌تر و پرتوان تر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور در این جلسه همچنین بر تسهیل در تأمین تسهیلات و ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تأکید کرد.

در این جلسه که به منظور بررسی وضعیت، تولید و اتخاذ راهکارهای برون‌رفت از آنها تشکیل شده بود، گزارشی از روند فعالیت‌ها در بخش‌ تولید و جایگاه تولیدات کشور در بازارهای جهانی، ارزش تولیدات محصولات صنعتی، روند تولید سالانه محصولات مهم، میزان واردات کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای، چگونگی اعطای تسهیلات و روند تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری کشور ارائه شد.

همچنین در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص اصلاح مصوبه و تخصیص مابقی منابع صیانت از تولید، تسهیل در باز پرداخت تسهیلات حساب ذخیره ارزی، تأمین ارز مورد نیاز مواد اولیه و واسطه‌ای واحدهای بزرگ تولیدی از طریق بانک مرکزی، تخصیص کامل طرح‌های تملک سرمایه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تأمین کمک‌های فنی اعتباری، توسعه صنعتی و تأمین فناوری‌های مورد نیاز صنایع، تأمین منابع صندوق حمایت از تولیدات صنعتی و یکپارچه‌سازی و تبادل اطلاعات بین تمام دستگاه‌های اقتصادی کشور از طریق شناسه کسب و کار ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برخی از مصوبات کارگروه تولید به شرح زیر است:

1- تصویب پرداخت 100 میلیارد تومان در قالب طرح صیانت از تولید با هدف کمک به واحدهایی که با مشکل مواجه شده اند ، برای توزیع به استان‌های کشور

2- تصویب پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی جهت اتمام طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا (مهر ماندگار به تعداد 188 طرح و بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام در حوزه صنعت و معدن)

3- دستور پرداخت ارز مبادلاتی برای تأمین مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز تولید برای تولیدکنندگان و واحدهای بزرگ صنعتی

4- تامین تسهیلات ریالی مورد نیاز خودروسازی از طریق بانک مرکزی و نیز تامین تسهیلات ارزی از محل ارز مبادله ای به میزان وثیقه ای که واحد های تولیدی نزد بانک مرکزی قرار می دهند.

5- سرعت بخشی به پرداخت تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی معرفی شده

6- اجازه طولانی‌تر کردن بازپرداخت تسهیلات ارزی واحدهای تولیدی که جهت سرمایه‌گذاری خود از منابع حساب ذخیره ارزی استفاده کرده‌اند (بسته به نوع و رشته صنعتی و میزان سرمایه‌گذاری)

7- دستور تخصیص و پرداخت 40 میلیارد تومان جهت تقویت صندوق حمایت از تولیدات صنفی.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها