با مصوبه هیات دولت

اراک کلانشهر شد

استاندار مرکزی از تصویب کلان‌شهر شدن اراک با مصوبه هیات دولت خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۰۴۹
اراک کلانشهر شد

علی‌‌اکبر شعبانی‌فرد امروز در جریان بازدید نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان از پروژه‌های عمرانی شهر اراک اظهار داشت: با امضاء هیات دولت شهر اراک با الحاق شهرهای سنجان و کرهرود به کلانشهر تبدیل شد.

وی تصریح کرد: امید است با این مصوبه هیات دولت و تبدیل شدن شهر اراک به کلانشهر شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این شهر باشیم.

استاندار مرکزی در ادامه از پایان یافتن عملیات عمرانی فرودگاه اراک تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: تعریض باند فرودگاه اراک و اجرای عملیات لایتینگ آن به منظور توسعه باند فرودگاه و فرود هواپیماهای پهن‌پیکر در سال جاری در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون بخش قابل توجهی از این عملیات به اتمام رسیده و مابقی عملیات تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهد رسید که با پایان یافتن عملیات امکان پروازهای داخل و خارج از استان فراهم خواهد شد.

قطار اراک ـ مشهد روزانه می‌شود

شعبانی‌فرد با اشاره به روزانه شدن قطار  اراک ـ مشهد ادامه داد: در حال حاضر قطار اراک مشهد یک روز در میان با سرعت 80 کیلومتر در حال جابه جایی مسافران است که تلاش داریم با خرید واگن‌های جدید سرعت حرکت قطار‌ها را به 160 کیلومتر در ساعت برسانیم و حمل و نقل مسافران را روزانه کنیم که در این راه نمایندگان مردم اراک در مجلس حمایت‌های بی‌شماری را انجام داده‌اند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طی دولت نهم و دهم کارهای عمرانی بسیار خوبی در استان به مرحله اجرا گذاشته شد که با توجه به تقدیم لایجه بودجه 92 به مجلس امیدواریم در سال آینده نیز شاهد اجرای پروژه‌‌های عمرانی خوبی در استان باشیم.

محمدحسن آصفری افزود: جذب اعتبار به منظور بیمارستان ولی عصر(عج)، دو بانده کردن راه‌آهن اراک قم، مبلمان شهری و تقاطع غیر هم‌سطح، بیمارستان خنداب و تخصیص اعتبار به منظور راه‌های اراک و کمیجان از جمله برنامه‌هایی است که باید نمایندگان مجلس در فصل تقسیم اعتبارات برای جذب این اعتبارات تلاش کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها