رییس کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است: رکود فعلی بازار مسکن در ماه‌های آینده نیز ادامه دارد و تا تثبیت قیمت‌ها و تصمیم دولت بعدی برای بازار مسکن، تغییر چندانی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۵۴۵۷۲۴
رکود مسکن تا کی ادامه دارد؟

ایرج رهبر اظهار داشت: جهش دوباره قیمت در مسکن احساس نمی‌شود و تا زمان تثبیت قیمت‌ها و آرام شدن بازار، این رکود ادامه دارد.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن را افزایش قیمت مصالح عنوان کرد و گفت: قیمت مسکن منوط به قیمت مصالح است و باید با کنترل این بازار، قیمت مسکن را نیز کنترل کرده و مانع افزایش قیمت در این بخش شویم.

رهبر تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده مصالح ساختمانی در داخل تولید می‌شود، باید بررسی کرد چرا با افزایش قیمت مواجه هستیم.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان درباره تاثیر انبوه‌سازی‌ها به ویژه مسکن مهر طی چند سال اخیر، گفت: به طور طبیعی هرچه به سمت تولید بیشتر پیش رویم در تثبیت قیمت‌ها موثر است و گرچه مسکن مهر تاثیر 100 درصدی بر کاهش قیمت یا برطرف شدن نیاز مسکن همه مردم نداشته اما به درحد خود از افزایش قیمت جلوگیری و نیاز متقاضیان این بخش را تامین کرده است.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات وام ساخت مسکن نیز معتقد است: اگر این تسهیلات، وام ساخت باشد، موثر است اما اگر افزایش قیمت وام‌ها برای خرید مسکن باشد، ‌تقاضا تحریک می‌شود و با افزایش قیمت مسکن مواجه می‌شویم.

به گفته رهبر، تفاوت وضعیت مسکن امسال نسبت به سال گذشته، در افزایش قیمت مصالح ساختمانی بود؛ به گونه‌ای که سال گذشته افزایش قیمت مصالح نداشتیم و امسال با افزایش حدود 100 درصدی قیمت در این بخش مواجه شدیم.

وی افزود: افزایش قیمت‌ مصالح بر قیمت تمام شده مسکن تاثیر گذاشت. از سوی دیگر قیمت زمین با افزایش همراه بود که باعث کاهش قدرت خرید و رکود بازار مسکن شده است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است: تا زمان تثبیت نشدن قیمت‌ها و تطبیق مردم با قیمت‌های روز، رکود ادامه دارد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
چقدر از قیمت تمام شده مسكن به نرخ ارز بستگی دارد؟ زمین - نیروی كار- هزینه های دریافت جواز ساخت - آهن - در های چوبی و فلزی - آجر - شیر آلات و .... همگی یا اغلب انها مال كشور خودمان هستند پس این همه رشد قیمت ؟این افزایش بی حساب و كتاب بابت چیست ؟ اگر بهانه كاهش ارزش ریال است پس حداقل همه چیز یكسان افزایش یابد . نمی شود كه حقوق كارمندان و كارگران و قیمت برخی خدمات و لوازم تغییر نداشته باشد و یا افزایش 30 درصدی داشته باشد ولی خودرو - سكه و مسكن افزایش 300درصدی ؟ كدام غیر منطقی رشد كرده و كدام منطقی رشد ننموده ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها