اعتراض جان کری به اردوغان

جان کری وزیر خارجه آمریکا که در یک سفردوره‌ای به چند کشور منطقه به ترکیه رفته بود در دیدار همتای ترک خود از اظهارات اردوغان نخست وزیر ترکیه انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۴۵۶۹۵
اعتراض جان کری به اردوغان

به گزارش جام جم آنلاین اردوغان روز چهارشنبه هفته گذشته در سخنان خود در نشست «وین» گفته بود، «همان‌گونه که صهیونیسیم، ‌یهودی ستیزی و فاشیسم جرم علیه بشریت محسوب می‌شود، بایستی اسلام‌ستیزی را نیز جرم علیه بشریت تلقی کنیم.»

جان کری در دیدار اوغلو به اظهارات «رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه درباره اسرائیل انتقاد و اعتراض کرد و گفت: ما با سخنان اردوغان موافق نیستیم و اظهارات وی را «قابل اعتراض» می‌دانیم. قرار است با اردوغان در خصوص این موضوع صحبت کنم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در اظهاراتی ضد سوری ادعا کرد، آمریکا و ترکیه بر سر این مسئله که نظام کنونی سوریه فاقد مشروعیت است، متفق‌القول هستند.

وی روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با «احمد داوود اوغلو»، همتای ترکیه‌ای خود ادعا کرد؛ مقامات واشنگتن و آنکارا معتقدند که نظام سوریه در سایه استفاده بیش از حد از خشونت علیه مردم خود،مشروعیتش را از دست داده است.

جان کری همچنین گفت:آمریکا و ترکیه بر روند انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه تاکید دارند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره آینده سوریه گفت: هرگونه انتخاباتی که با حضور «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه برگزار شود، معنایی ندارد.

اعتراض مردم ترکیه علیه سفر جان کری     

در پی سفر وزیر خارجه آمریکا به ترکیه جمعی از مردم این کشور با تظاهرات مقابل دفتر نخست وزیر ترکیه در آنکارا، علیه سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به ترکیه اعتراض کردند.

معترضان قصد داشتند به دفتر احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه نزدیک شوند که حضور گسترده ماموران امنیتی در محل باعث خشونت و درگیری شد.

پلیس برای عقب راندن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها