حمایت بیش از 100 کشور از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران

بیش از 100 کشور جنبش عدم تعهد بار دیگر از برنامه هسته‌ای کشورمان حمایت کردند.
کد خبر: ۵۴۵۶۱۷
حمایت بیش از 100 کشور از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران

علی اصغر سلطانیه نماینده کشورمان در آژانس انرژی اتمی در گفت‌وگوبا  واحد مرکزی خبر در وین با اعلام این خبر گفت: در نشست سفیران جنبش عدم تعهد در وین موضوعاتی از جمله بیانیه مربوط به حمایت جنبش عدم تعهد از فعالیت های هسته ای کشورمان, مطرح و امروز در جلسه سفیران تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه یک گروه کاری در مدت یک هفته بر روی متن این بیانیه کار کرده است افزود: این بیانیه بار دیگر برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران تصویب شد و من از طرف جنبش عدم تعهد هفته آینده ان را در شورای حکام قرائت خواهم کرد.

سلطانیه گفت: این یک پیام بسیار مثبت است از اینکه بیش از 100کشور جهان در آژانس بین المللی انرژی اتمی از اصول مربوط به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مطابق معاهده ان.پی.تی و اساسنامه آژانس و از فعالیت های صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند که ما قدردان این حمایت های بی دریغ در ده سال گذشته هستیم.

وی افزود: موضوعات دیگری هم از جمله دیدار تروئیکای عدم تعهد( سفیران جمهوری اسلامی ایران, ونزوئلا و مصر) با رییس شورای حکام و نیز موضوع انتخاب مجدد مدیرکل در این نشست مطرح شد.

نماینده کشورمان با اشاره به اینکه نشست هفته آینده شورای حکام یک جلسه معمولی خواهد بود، افزود:موضوعات مختلف مانند برنامه و بودجه، ایمنی و امنیت هسته ای در این نشست مطرح می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها