رییس جمهور:

گسترش روابط گردشگری ایران و مصر اقدامی انسانی و برادرانه است

رییس جمهور توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مصر را به نفع صلح، امنیت و برادری دانست و اظهار داشت: گسترش روابط گردشگری میان دو ملت ایران و مصر اقدامی انسانی و برادرانه است و می‌تواند از جمله ظرفیت های تعمیق روابط دو کشور در سایر عرصه ها باشد.
کد خبر: ۵۴۵۱۷۷
گسترش روابط گردشگری ایران و مصر اقدامی انسانی و برادرانه است

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار «هشام زعزوع» وزیر گردشگری مصر با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و مصر از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: دو ملت بزرگ، با فرهنگ و تمدن‌ساز ایران و مصر هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند، می توانند رخدادهای بزرگی را خلق کنند که به نفع همگان و صلح، امنیت و برادری است.

رییس جمهور حوزه گردشگری را یکی از عرصه‌هایی برشمرد که می‌تواند، ارتباط میان دو کشور را تعمیق و گسترش دهد و تصریح کرد: همکاری‌های مشترک تهران – قاهره در زمینه گردشگری و امضاء تفاهم‌نامه در این خصوص نقطه شروع بسیار خوبی است که می تواند منشأ برکات فراوانی برای دو ملت باشد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اقداماتی که در زمینه گردشگری میان دو کشور صورت گرفته الگوی خوبی برای گسترش همکاری‌ها در سایر بخش‌های اقتصادی، تجاری و علمی میان جمهوری اسلامی ایران و مصر خواهد بود.

رییس جمهور همچنین با تقدیر از حُسن استقبال رییس جمهور و مسئولان مصری در جریان سفر هیات ایرانی به این کشور گفت: مشکلات در برابر همه ملت‌ها قرار دارد و مطمئن هستم ملت مصر بر همه مشکلات خود غلبه خواهد کرد چرا که این ملت، ملتی پیشگام است و موفق خواهد شد.

هشام زعزوع وزیر گردشگری مصر نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با دکتر احمدی‌نژاد و ابلاغ سلام‌های گرم محمد مرسی رییس جمهور مصر به وی، امضاء موافقتنامه اجرایی در زمینه گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و مصر را اقدامی بزرگ دانست و بر لزوم توسعه مناسبات همه جانبه میان دو کشور تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها