اختلافات جزئی به زودی برطرف می شود

هاشمی: ارسال اساسنامه فرعی، دروغ بزرگی است

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: این بحث که گفته می‌شود اساسنامه فرعی به IOC ارسال شده است یک دروغ بزرگ به شمار می‌رود، چراکه مسائل روشن و شفاف است.
کد خبر: ۵۴۴۶۲۹
هاشمی: ارسال اساسنامه فرعی، دروغ بزرگی است


کمیته بین‌المللی المپیک پس از ایراداتی که به اساسنامه اصلاحی کمیته ملی گرفت، اعلام کرد که کمیته ملی المپیک ایران حق برگزاری مجمع را ندارد تا زمانی که این ایرادات برطرف شود.

با این حال مسئولان کمیته ملی المپیک روز 14 اسفند نشستی تحت عنوان همنشینی را با حضور تمامی اعضای مجمع برگزار خواهند کرد که به نظر می‌رسد این نشست همان مجمع کمیته ملی المپیک خواهد بود و فقط نام آن را تغییر داده اند.
در این خصوص فارس گفت و گویی را با سید مهدی هاشمی، عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انجام داده که متن آن در زیر می‌اید:

در خصوص همنشینی اعضای مجمع کمیته ملی المپیک چه نظری دارید؟

این یک جلسه مشورتی محسوب می‌شود. در واقع ابتدا تصمیم داشتیم همان جلسه مجمع را به جلسه مشورتی تبدیل کنیم اما چون برخی‌ها این برداشت را داشتند که ممکن است IOC این تلقی را داشته باشد که با وجود تذکری که داده است، مجمع برگزار شده و به این نهاد بی توجهی کردیم که احتمالا موضع‌گیری آنها را به همراه داشت، تصمیم‌گیری شد که مجمع را در یک تاریخ دیگر برگزار کنیم.

پس جلسه 14 اسفند فقط یک جلسه مشورتی است؟

درست است. این یک جلسه مشورتی خواهد بود تا شرایط را مورد بررسی قرار دهیم.

با این حال، امکان دارد IOC همانطور که گفتید از این جلسه برداشت دیگری داشته و فکر کند می‌خواهید آنها را دور بزنید؟

ایرادی به این جلسه وارد نیست، چراکه یک جلسه داخلی و مشورتی است که خودمان گذاشته‌ایم و مجمعی برگزار نمی‌شود.

پس این جلسه قاعدتاً مصوباتی هم ندارد؟

خیر. برای مجمع باید از قبل نفرات دعوت و دستور جلسه‌اش مشخص باشد. باز هم تأکید می‌کنم که این یک جلسه مشورتی است.

محور این جلسه مشورتی چیست؟

مسائل روز ورزش کشور است. هم بحث اساسنامه مطرح است و هم مسابقات و برنامه‌هایی که در پیش داریم، ضمن اینکه گزارشی از عملکرد پایان نیز سال ارائه خواهد شد.

یک شایعه‌ای وجود داشت که گویا اساسنامه فرعی به IOC ارسال شده است و اساسنامه‌ای که اصلاح شده با اساسنامه‌ای که ارسال شده است، تفاوت دارد.

این موضوع رفع شد. این بحث، یک دروغ بزرگ به شمار می‌رود، چراکه مسائل روشن و شفاف است. به اندازه‌ای کار شفاف است که به هیچ وجه این حرف‌ها را نتوان باور کرد.

با این حال اساسنامه کمیته در حالی رد شد که اساسنامه فدراسیون‌ها تأیید شده است.

سلایق فدراسیون‌های مختلف جهانی فرق می‌کند. همین طور که اینجا اختلاف سلیقه داریم، ممکن است آنجا هم اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، اما بر اساس چارچوب کلی که IOC مشخص کرده است باید در این چارچوب اساسنامه را تهیه کنیم. به طور مثال شاید هیئت رئیسه فدراسیون جهانی تیراندازی به خیلی مسائل توجه نداشته باشد یا بالعکس موارد جزئی را هم مورد توجه قرار دهد.

اختلاف بین کمیته و وزارت را تا چه اندازه قبول دارید؟

بین دو برادر هم ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد و طبیعتاً در موضوعات کارشناسی و تخصصی هم اختلاف نظر وجود دارد.

به نظر می‌رسد این روزها این اختلاف نظری که می‌گویید زیاد شده است.

به هر صورت این اختلافات یک زمان شدت پیدا می‌کند، یک زمان کمتر می‌شود، اما مهم این است که روح کلی تعامل و هماهنگی وحود دارد. امیدوارم این اختلافات جزئی هم برطرف شود.

فکر نمی‌کنید با این صحبت‌ها درحال وقت کشی برای بازی‌های آسیایی و المپیک‌های بعدی هستیم؟

در هر حال نمی‌توانیم به سادگی از این موضوع عبور یا عدول کرده یا این موضوع را بدون اقدام باقی بگذاریم. این مسائل را به صورت موازی هم می‌توان پیش برد.

برای عدم حذف کشتی در المپیک چه اقدامات جدیدی انجام شده است؟ علی آبادی در صحبت‌های خود از رئیس جمهور درخواست کرد تا این مشکل را حل کند.

این درخواست عمومی جامعه از رئیس جمهور است، ضمن اینکه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات مربوط به کشتی و بحث و بررسی در زمینه راهکارهایی برای باقی ماندن ورزش کشتی در المپیک، هفته آینده با حضور مسئولان ورزش کشور، وزیر ورزش و مسئولان مربوطه در وزارت خانه و همچنین وزیر امور خارجه و مسئولان مربوطه در این وزارت، جلسه‌ای را در مجلس برگزار خواهد کرد. مسئولان فدراسیون کشتی نیز احتمالاً در این جلسه حضور خواهند داشت.

مشکلات مالی امسال ضربه زیادی را به فدراسیون‌ها و به تبع آن به ورزش وارد کرد. این مشکل را چگونه می توان رفع کرد؟

درخواست‌مان از رئیس جمهور و مسئولان وزارت ورزش این است که نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند و امیدوارم که در این ایام پایانی سال بتوانند یک تزریق مناسبی را به فدراسیون‌ها داشته باشند.

رئیس فدراسیون تنیس در صحبت‌هایی گفته بود: « این حرف زشتی است که من پول ندارم و تیم اعزام نمی‌کنم یا چون پول ندارم فلان کار در ورزش را تعطیل می‌کنم؛ اگر به این نقطه رسیدم، صبح سرکار بیایم به رشته‌ورزشی‌ام خیانت کرده‌ام.». در این مورد چه نظری دارید؟

انواع و اقسام رئیس فدراسیون‌ها را داریم! یکسری پول نمی‌گیرند و کار می‌کنند، یکسری دیگر پول نمی‌گیرند و کار هم نمی‌کنند و دسته سومی هم هستند که پول می‌گیرند اما کار نمی‌کنند و در مجموع همه مانند یکدیگر نیستند. با این حال افراد باید تلاش کنند تا حداقل‌ها را رعایت کنند و اگر هم کسی در این بین کار حداکثری از عهده‌اش برآید، دست مریزاد دارد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها