اختلافات جزئی به زودی برطرف می شود

هاشمی: ارسال اساسنامه فرعی، دروغ بزرگی است

از اساسنامه ها چه خبر؟

قایقرانی ، شاگرد تنبل اصلاح اساسنامه!

هنوز فدراسیون قایقرانی اساسنامه اصلاح شده‌اش را ارسال نکرده است.
کد خبر: ۵۴۲۶۶۰
قایقرانی ، شاگرد تنبل اصلاح اساسنامه!

ایسنا نوشت / به دنبال برکناری روسای 5 فدراسیون ورزشی بود که مجامع جهانی نسبت به ایجاد تغییرات موضع گرفته و خواستار بازگشت روسای قبلی به راس کار شدند. پس از آن هم کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان بالاترین نهادهای ورزشی دنیا دست به کار شد و به این جابه‌جایی‌ها واکنش نشان داد.

IOC در نامه‌های پی‌درپی به مقامات ورزشی ایران درخواست کرد تا نسبت به اصلاح 3 مورد اقدام کنند. اول اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک بر اساس اجلاس سال 2009 کپنهاگ، دوم بازگشت روسای برکنار شده و سوم اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی.

اگرچه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای موارد اول و دوم تلاش‌هایی کردند اما به این دو خواسته IOC هنوز پاسخ کامل و مثبتی از ایران داده نشده است. اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و ارسال آن برای کمیته بین‌المللی المپیک و گرفتن ایرادهای جدید از سوی IOC از یک طرف و رایزنی و رفع تعلیق فدراسیون‌های تیروکمان و شنا همه و همه از جمله کارهایی است که توسط مسئولان برای فرار از شرایط فعلی ورزشی صورت گرفته اما همه این اقدامات برای حل مشکل کافی نیست.

در گام سوم هم با توجه به برکناری روسای فدراسیون‌های ورزشی و اختیاراتی که وزیر در عزل روسا دارد، IOC خواسته اساسنامه فدراسیون‌ها اصلاح شود. در این میان بیشتر از همه، فدراسیون‌هایی که با تغییر روبه‌رو شدند در چشم هستند.

از میان فدراسیون‌های تیروکمان، دوچرخه‌سواری، شنا و قایقرانی به جز قایقرانی سایر فدراسیون‌ها اساسنامه اصلاحی را برای مجامع جهانی ارسال کردند و پاسخ‌هایی گرفتند که در ادامه شرح مختصری از روند اصلاح آن‌ها را می‌خوانید:

دوچرخه‌سواری: اساسنامه این فدراسیون برای فدراسیون جهانی ارسال شده و آن‌ها ایرادهای بسیار زیادی را به اساسنامه اصلاحی وارد کردند. فدراسیون هم اساسنامه مربوطه را برای وزارت ورزش و جوانان فرستاده تا دوباره تغییرات جدید اعمال شود.

قایقرانی: این فدراسیون در دنیا 3 فدراسیون جهانی مجزا تحت عناوین رویینگ، بادبانی و کانو دارد که از این میان فدراسیون‌های کانو و رویینگ به صراحت ایران را تعلیق کردند و گفتند تا زمان بازگشت دنیامالی به فدراسیون، تیم‌های ملی اجازه حضور در مسابقه‌های بین‌المللی و اجلاس‌های جهانی را ندارد. فدراسیون بادبانی هم که ابتدا شروین اسبقیان را به رسمیت شناخت، دوباره موضعش را تغییر داد و خواستار بازگشت رییس قبلی فدراسیون شد. به نظر می‌رسد که فدراسیون قایقرانی نسبت به سایر فدراسیون‌ها کار دشوارتری دارد. چرا که باید اساسنامه‌اش به تایید 3 فدراسیون جهانی برسد. با این همه در حالی که انتظار می‌رود مسئولانش تلاش مضاعفی برای اصلاح آیین‌نامه داشته باشند اما هنوز اساسنامه‌ای برای مجامع جهانی ارسال نشده است.

شنا، شیرجه و واترپلو: این فدراسیون هم بعد از انجام تغییرات، با چالش‌های زیادی مواجه و به طور رسمی از حضور در میادین بین‌المللی محروم شد. با تلاش مدیران وزارت ورزش و حضور محسن رضوانی به عنوان سرپرست در این فدراسیون، به خاطر روابط و تعاملات خوب وی با حسین المسلم، دبیر شورای المپیک آسیا، شنای ایران از حالت تعلیق خارج شد و در گام نخست قرار است دو تیم از ایران در مسابقه‌های باشگاه‌های آسیا در کویت شرکت کنند. این فدراسیون اساسنامه اصلاحی را برای مجامع جهانی ارسال کرده و دیگر منعی برای حضور در میادین برون مرزی ندارد.

تیروکمان: فدراسیون تیروکمان هم بعد از سرپرستی شجاعی و رفتن کریم صفایی با چالش‌های زیادی مواجه شد تا جایی که فدراسیون جهانی این رشته در نامه‌ای به مسئولان ورزش ایران اعلام کرد که ما تا زمان برگزاری مجمع به ریاست کریم صفایی تعلیق هستیم و کمانداران ایران تنها زیر پرچم فدراسیون جهانی اجازه حضور در مسابقه‌های بین‌المللی را دارند. اخیرا محمد عباسی سفری به ترکیه داشت و در آنجا با رییس فدراسیون جهانی که اهل این کشور است، ملاقات کرد. پس از این نشست توافقاتی حاصل شد که در نهایت منجر به صدور جواز حضور ایران در مسابقه‌های جایزه بزرگ تایلند شد. همچنین قرار شد سطح تعاملات طرفین بالاتر برود و تعلیق ایران به طور کلی برطرف شود. اساسنامه این فدراسیون هم اصلاح شده و برای فدراسیون جهانی فرستاده شده تا تصمیم‌گیری درباره برطرف شدن قطعی تعلیق صورت بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها