اکران فیلم‌های جشنواره در حوزه هنری از 10 اسفند

سال‌هاست که حوزه هنری، بلافاصله بعد از پایان جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های جشنواره همان سال را اکران می‌کند تا منتقدان و اهالی رسانه که در ایام جشنواره فرصت دیدن فیلم‌ها را نداشته‌اند، بتوانند به تماشای تازه‌ترین فیلم‌های تولید شده در طول سال بنشینند.
کد خبر: ۵۴۴۵۴۵
اکران فیلم‌های جشنواره در حوزه هنری از 10 اسفند

امسال با توجه به بروز اختلافات میان حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بیانیه تند و تیز سازندگان فیلم حوض‌نقاشی که تنها فیلم حوزه در جشنواره بود، گفته می‌شد که حوزه هنری این روند را پس از سال‌ها متوقف می‌کند.

درباره این موضوع با محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

سوالی که این روزها خیلی مطرح است این است که آیا حوزه هنری فیلم‌های سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را اکران می‌کند یا خیر؟ با توجه به این‌که اگر حوزه هنری می‌خواست این فیلم را اکران کند، قاعدتا باید تاکنون این کار را انجام می‌داد.

شما اکران گزیده فیلم‌های جشنواره را می‌فرمایید. بله حوزه هنری این فیلم‌ها را اکران خواهد کرد.

چه زمانی این اتفاق صورت می‌گیرد؟

از دهم اسفند اکران خواهد کرد.

قطعا فیلم‌های منتخب جشنواره اکران می‌شود؟

بله قطعا اکران می‌شود.

با توجه به حواشی فیلم حوض نقاشی که از ساخته‌های حوزه هنری در جشنواره امسال بود و به بیانیه تند آقایان منوچهر محمدی و مازیار میری، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم منجر شد، برخی می‌گویند حوزه هنری در ادامه تنش با وزارت ارشاد ممکن است فیلم‌های منتخب جشنواره را اکران نکند.

بحث جشنواره مستقل از اقدامات حوزه هنری است. به هر حال جشنواره کار خودش را انجام داد و انتخاب‌های خودش را داشت. ما چه قبول داشته باشیم و چه قبول نداشته باشیم، بالاخره این انتخاب‌ها، انتخاب‌های داوران جشنواره بوده است و ما به آن احترام می‌گذاریم.

کاری که حوزه هنری انجام می‌دهد برای مخاطبان ویژه جشنواره است. ما برای این مخاطبان هر سال در حوزه هنری فیلم‌های منتخب جشنواره ر ا اکران می‌کنیم تا مروری بر مهم‌ترین فیلم‌های سال جشنواره داشته باشیم. این کار هر ساله حوزه هنری است و خیلی ارتباطی به نتایج جشنواره ندارد. سال‌هایی که حوزه هنری اصلا هیچ فیلمی در جشنواره فیلم فجر نداشته، فیلم‌های منتخب را نمایش داده و سال‌هایی هم که ده فیلم داشته باز هم این کار را انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها