سه شرط برای رئیس جمهور آینده

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد، سه شرط برای رئیس جمهور آینده پیشنهاد داد.
کد خبر: ۵۴۲۸۰۵
سه شرط برای رئیس جمهور آینده

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با  فارس، گفت: من بر سر مواضع قبلی خودم هستم و تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارم، اما تلاش می‌کنم تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری سه شرط مهم را داشته باشد.

وی افزود: اول اینکه اقتصاد و اقتصاد برنامه‌ریزی شده در محور برنامه‌هایش باشد، دوم اینکه چهره اقتصادی عمل‌گرا باشد و سوم اینکه به توسعه و معیشت مردم فکر کند.

موانع توافق ایران وآمریکا

روزنامه الحیات چاپ انگلستان با انتشار مقاله ای با عنوان«آیا ایالات متحده می تواند توافقنامه ای با ایران منعقد کند؟» به موانع پیش روی توافق ایران وآمریکا پرداخت و نوشت:مانع بزرگتر اسرائیل است که هم پیمان نزدیکی برای آمریکا به شمار می‌رود و به طور کامل با منعقد شدن هر گونه توافقی که بر بنیاد آن ایران اجازه غنی کردن اورانیوم را حتی در سطح پایین 5/3 در صد بیابد، مخالف است. 

این روزنامه تصریح کرد: هدف اسرائیل، این است که برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل متوقف شود. اسرائیل برای همین منظور بود که شماری از دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرد، و باید یادآوری که که نخست وزیر اسرائیل، که دارای رویکردهای خصمانه است، سال‌هاست که برای نابود کردن برنامه هسته‌ای ایران، و از این گذشته، سرنگون کردن نظام اسلامی به طور کامل، بر اوباما فشار می‌آورد.

الحیات می نویسد:نیروهای طرفدار اسرائیل در آمریکا اعضایی از کنگره، که به شدت و به هر قیمتی از منافع اسرائیل  پشتیبانی می‌کنند ، گروه‌های فشار نیرومندی مانند «کمیته امور عمومی آمریکا –اسرائیل» یا «ایپک»، غول‌های رسانه‌ای و یهودیان تأمین کننده منابع مالی، مانند شیلدون ادیلسون، گروه بزرگی از کارشناسان راهبردی منسوب به نومحافظه کاران در سازمان‌های پژوهشی راستگرا، افزون بر افراد متنفذ و طرفدار اسرائیل درون حکومت، و شمار بزرگی از شخصیت‌های دیگر را در بر می‌گیرند.

 تهدید هسته ای اسرائیل

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم والتر نتورک نوشت: تصویر ویدئویی سخنرانی کوتاه چاک هیگل، نامزد پست وزارت دفاع آمریکا در سال 2008 که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد وی از تسلیحات هسته ای که اسرائیل در اختیار دارد، بیشتر از امکان دستیابی ایران به این سلاح ها ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ؛ وی در مراسمی که آن سال برای تبلیغ کتابش -که به تازگی منتشر شده است- برگزار شد، علاوه بر ابراز نگرانی از تسلیحات هسته ای اسرائیل، از تعامل آمریکا با ایران و سوریه حمایت کرد.

وی گفت: من معتقدم سیاست ما به گونه ای بوده است  که کمکی به بهبود اوضاع خاورمیانه نکرده است. اوضاع در خاورمیانه به هیچ وجه بهتر نشده است چون ما با هیچ یک از آن کشورها مذاکره نمی کنیم. تا زمانی که ایران، سوریه و همه بازیگران منطقه خاورمیانه، بخشی از طرفهای گفتگو نباشند، ما شاهد برقراری صلح،‌ ثبات و امنیت حتی به مقدار اندک در این منطقه نخواهیم بود. من امیدی به بهبود اوضاع در منطقه ندارم، مگر اینکه ایران به گونه ای وارد تعامل شود.

دولت یازدهم  اصولگرا خواهد بود

نایب رییس کمسیون امنیت ملی همچنین با اشاره به اهمیت اتحاد انتخاباتی برای جبهه اصولگرایی معتقد است که  اتحاد انتخاباتی اصولگرایان واجب و مهم است و آن را امری ممکن الوصول می داند ولی در ادامه به این نتیجه می رسد که اما چون رقیب  اصلاح طلبی وجود ندارد، ممکن است آنها به این واجب تن در ندهند.

او می گوید:به همین دلیل نگرانی چندانی احساس نمی‌شود و انشاءالله یازدهمین دولت جمهوری اسلامی دولتی اصولگرا خواهد بود.

اسماعیل کوثری در گفتگوبا «عصر ایران» تاکید کرد: اگر هم خدای ناکرده فرد منتخب بعد از ورود به پاستور نتواند و یا نخواهد آن طور که باید ، رفتار کند، حتما واکنش مناسبی را نشان خواهیم داد تا کشور به واسطه ندانم کاری‌ها با مشکل مواجه نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید محسن آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
۰
۰
من امید وارم كه همین طور باشد كه شما می فرمائید ولی متأسفانه ماحرف بسیار شنیده ایم اما عمل از مسئولان كم دیده ایم آخر عزیزان من اصولگرایی خود دو گروه است مهم آن است كه از دسته ی دوم باشد یعنی اصولگرایان واقعی احمدی نژاد هم با تمام كار های مفیدش ضربه ی سختی به نظام چه از لحاظ بین الملل و چه داخلی یك اصولگرا بود همیشه قربان صدقه ی مقام معظم رهبری می رفت اما چه فایده كه با این شعار ساده لوحانه مذاكره دارد تیشه به ریشه نظام می زند همان طور كه مقام معظم رهبری فرمودند.

نیازمندی ها