روزنامه اتریشی:

پیشنهاد مهم اروپا به ایران

یک روزنامه اتریشی با اشاره به برگزاری دور آتی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در روز هشتم اسفندماه در آلماتی قزاقستان تصریح کرد که ایران در این دور از مذاکرات پیشنهادات مهم جدیدی دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۵۴۳۵۲۹
پیشنهاد مهم اروپا به ایران

به گزارش ایرنا، روزنامه اتریشی «پرسه» به نقل از یک دیپلمات غربی که نخواست نامش فاش شود نوشت که در این مذاکرات ایران پیشنهادات پراهمیت جدیدی دریافت خواهد کرد.

این روزنامه اتریشی به جزییات پیشنهاد جدید گروه 1+5 به ایران اشاره نکرد.

تاکید آمریکا برمذاکره با ایران

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر بر پیشنهاد مذاکره مستقیم آمریکا و ایران تاکید کرد.

به گزارش پرس تی وی ، نولاند روز گذشته بار دیگر بر تمایل دولت آمریکا به مذاکره مستقیم با کشورمان تاکید کرد و گفت:ما از سال 2009 میلادی تاکنون اظهار داشته ایم که در صورت تمایل ایران در بستر همکاری با گروه 1+5 تمایل به مذاکره دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را داریم. ما بار دیگر پیشنهاد خود را تکرار می کنیم.

نولاند همچنین گفت که ما همچنان با قاطعیت بر این باوریم که راه حل دیپلماتیک برای حل مسائل وجود دارد.

نولاند در حالی این ادعا را مطرح می کند که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان بخوبی نقاب از چهره "حیله گرانه" آمریکائی ها برداشتند و پیشنهاد مذاکرات دوجانبه را "نیرنگی" از سوی آمریکا خواندند.

کاندیدای حداکثری و انتظارات حداقلی

استراتژی راهبردی "کاندیدای حداکثری و انتظارات حداقلی" از سوی اتاق فکر اصلاحات برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری تعیین شد.

به گزارش مهر، اتاق فکر انتخاباتی اصلاح طلبان هر دو هفته یکبار با باحضور چهره های شاخص اصلاحات از مجمع روحانیون مبارز، احزاب منحل شده مشارکت و سازمان مجاهدین، کارگزاران و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دعوت خاتمی برگزار می شود.

بنابراین گزارش در جلسه هفته گذشته این اتاق فکر که با حضور محمدخاتمی، غلامحسین کرباسچی، عبدالله نوری، محمد رضا خاتمی، مجید انصاری، محمدعلی نجفی، اسحاق جهانگیری، نجفقلی حبیبی و ... برگزار شد، استراتژی راهبردی "کاندیدای حداکثری و انتظارات حداقلی" برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات تعیین شد. یعنی بدون گذاشتن هیچ شرطی، یک چهره شاخص که بتواند اجماع کامل میان اصلاح طلبان ایجاد کند انتخاب و با آن کاندیدا وارد رقابتها شوند.

در این جلسات برخی عقیده دارند تنها با کاندیداتوری خاتمی اصلاح طلبان می توانند به کاندیدای حداکثری برسند و برخی دیگر بر کاندیداتوری هاشمی تاکید دارند.

دیدگاه خوئینی ها در باره کاندیداتوری هاشمی

موسوی خوئینی ها در جلسه اعضای  مجمع روحانیون گفته :" طرح کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری بازی طرف مقابل است و ما نباید فریب آن را بخوریم. طرف مقابل که باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی باشد بازی هاشمی را مطرح کرده تا از پاسخگویی فرار کند.

به گزارش سایت مشرق وی افزود: این کار باعث ایجاد تردید در کاندیداهای ما شده و رسانه های ما هم در این دام افتاده و مدام آمدن هاشمی را تیتر یک می کنند.موضوع بدتر آن که شبکه انتخاباتی ما هم به سمت هاشمی رفته است."خوئینی ها معتقد است هاشمی تا یقین به پیروزی نداشته باشد نمی آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زردشت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
۰
۰
هركاری لازمه بكنید مردم دیگر تحمل این همه گرانی ندارند.
خواهش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
سردار سازندگی ما با سیاست های اقتصادی تو سازگاریم پس شك نكن ما اهل كوفه نیستیم ... اگر بیایی پیروزی ...

نیازمندی ها