جزییات صدور آنی شناسنامه برای نوزادان در سه بیمارستان تهران

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران از صدور آنی شناسنامه برای متولدان جدید در سه بیمارستان تهران که میزبان بیشترین میانگین موالید روزانه در پایتخت است، خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۲۹۴
جزییات صدور آنی شناسنامه برای نوزادان در سه بیمارستان تهران

قشمی با بیان اینکه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صدور سند و شناسنامه برای نوزادان متولد شده در سه بیمارستان میلاد، هدایت و اکبرآبادی مستقر است، اظهار کرد: علاوه بر این،‌ نیروی انسانی رسمی ثبت احوال در این بیمارستان‌ها حضور دارد و نسبت به صدور شناسنامه برای متولدان جدید اقدام می‌کند.

وی درباره فرایند صدور شناسنامه در بیمارستان‌های یاد شده توضیح داد: گواهی ولادت به‌صورت مستقیم از بیمارستان به همکاران ثبت‌احوال ارائه می‌شود و در همان زمان و بدون فوت وقت، شناسنامه برای نوزادان متولد شده صادر می‌شود.

قشمی با اعلام اینکه تنها در بیمارستان میلاد روزانه بین 40 تا 50 شناسنامه برای نوزادان صادر می‌شود، افزود: علاوه بر این، روزانه به صورت میانگین حدود 20 شناسنامه نیز در هر یک از بیمارستان‌های « اکبرآبادی » و «هدایت» تهران برای متولدان جدید صادر می‌شود.

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران خاطرنشان کرد: در هر بیمارستانی که میانگین شمار متولدان جدید در روز به 15 مورد برسد، این خدمت ارائه می‌شود تا نیازی به مراجعه والدین به ادارات ثبت‌احوال نباشد و بلافاصله بتوانند شناسنامه فرزندان خود را دریافت کنند. اما تاکنون تنها این سه بیمارستان واجد شرایط بوده‌اند و در سایر زایشگاه‌ها، تعداد متولدان جدید در روز، از 15 مورد کمتر است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها