رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

لغو تحریم ها مطالبه ایران در مذاکرات قزاقستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات تیم مذاکره کننده ایران را در مذاکرات قزاقستان، رفع و لغو تحریم‌ها خواند گفت:این مذاکرات زمانی به نتیجه منجر می‌شود که علایم مثبتی ازجانب طرف مقابل ایران مشاهده شود؛ اگر 1+5 نشانه‌هایی از تعامل داشته باشند تیم مذاکره‌کننده ایران مذاکرات را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۵۴۴۰۳۴
لغو تحریم ها مطالبه ایران در مذاکرات قزاقستان

به گزارش واحد مرکزی خبر، علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که بسته پیشنهادی تهران به 1+5 چه خواهد بود گفت: بسته پیشنهادی ایران بارها به 1+5 عرضه شده است و اگر غربی‌ها اهل تعامل باشند زمینه تعامل از جانب ما در مذاکرات وجود دارد.    

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موضع ایران در مذاکرات قزاقستان تغییر خواهد کرد اظهار داشت: این مسئله بستگی  به رویکرد طرف مقابل دارد، بنابراین اگر در مذاکرات قزاقستان آنها تکرار مکررات کنند روشن است که تعاملی صورت نخواهد گرفت اما اگر به جای تقابل، تعامل کنند ما اهل همکاری هستیم.

بروجردی گفت: امریکایی‌ها خود ماده شش معاهده ان‌پی‌تی را زیر پا گذاشته‌اند و به آن عمل نمی‌کنند؛ در حالی که طبق این ماده می‌بایست فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهند و سلاح‌های اتمی را نابود کنند اما این کشور نه تنها چنین کاری نکرده بلکه فعالیت‌های هسته‌ای خود را گسترش داده و نسل جدید بمب‌های اتمی را آزمایش کرده که این خلاف معاهده ان‌پی‌تی است.

وی  تحریم‌های اقتصادی غرب و امریکا علیه ملت ایران را ظلم به مردم ایران، غیرقانونی و غیرحقوقی دانست و افزود: واقعیت این است که با عملکرد صریح، شفاف و قانونی ایران در عرصه هسته‌ای، نیازی به تحریم‌های غرب نبود چراکه ایران عملکردی روشن و مطابق با ان‌پی‌تی دارد و تمام فعالیت‌هایش زیر نظردوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها