فضای سیستان برای ایجاد گلخانه منحصر به فرد است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی 85 طرح به ارزش ریالی بالغ بر 36 میلیارد و 600 میلیون تومان تصویب شد.
کد خبر: ۵۴۳۸۶۷
فضای سیستان برای ایجاد گلخانه منحصر به فرد است

"حاتم نارویی" در جلسه ستاد اجرای توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای امکانات بالقوه فراوانی در بخش‌های مختلفی است که مهمترین بخشی که باید مورد توجه قرار گیرد، مجموعه کشاورزی است.

وی چرایی اهمیت بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان را به دلیل اینکه این بخش در دسترس، مورد علاقه، دارای بازدهی بیشتر نسبت به سایر استانها و پیشه آبا و اجدادی مردم است، برشمرد و افزود: گلخانه مانند سایر استان‌های کشور به عنوان یک ضرورت نیست، زیرا که خود فضای استان گلخانه بوده و به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد استان هم بشمار می‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان به ارزش آب بهاء بهره برداران کشاورزی اشاره کرد و خواستار سنجش یک رقم عادلانه و معقول برای کشاورزان شد و دستور داد: آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با تشکیل جلسه‌ای، تصمیم‌گیری کنند تا یک رقم مطلوب برای کشاورزان تعیین شود که در توان کشاورز بوده و هزینه‌های جاری این بخش کشاورز را زیر بار سنگین نبرد.

نارویی در پایان میزان طرح‌های مورد تصویب ستاد توسعه بخش کشاورزی را 85 مورد عنوان و بیان کرد: ارزش ریالی این طرح‌ها بالغ بر 36 میلیارد و 600 میلیون تومان است که میزان 501 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. (ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
۰
۰
به این سرزمین ومردمان باغیرت ورستم واسفند یارش افتخار می كنیم. ا

نیازمندی ها