برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

تهیه بودجه سال 92 شهرداری مشهد به صورت عملیاتی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور بودجه سال 92 شهرداری مشهد به صورت عملیاتی تهیه شد که توسط دانش سازمانی شکل گرفته است.
کد خبر: ۵۴۳۶۷۷
تهیه بودجه سال 92 شهرداری مشهد به صورت عملیاتی

به گزارش جام‌جم آنلاین، مهدی برادران، در حاشیه هفتمین و هشتمین همایش نظام پیشنهادهای شهرداری مشهد گفت: بودجه‌‌ریزی عملیاتی شهرداری مشهد یکی از طرح‌های بسیار خوبی است که این نظام براساس یک سامانه پایین به بالا تهیه شده و بالاخره پس از سال‌ها برای بودجه سال آینده شهرداری محقق شد.

وی با بیان این که بودجه عملیاتی سال 92 شهرداری مشهد برای اولین بار برای ارائه به شورای اسلامی مشهد آماده شده است، افزود: تاکنون در هیچ جایی جز این نهاد عملیاتی نشده که این اقدام توسط دانش سازمانی شکل گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از نظام پیشنهادات به عنوان ارائه‌کننده پیشنهادات و طرح‌های مختلف یاد کرد و گفت: در سال 83 نظام پیشنهادات شهرداری مشهد تشکیل شد که فقط در سال‌های 90 و 9 ماه سال جاری 2600 پیشنهاد در آن به ثبت رسیده است.

وی با بیان این مطلب که لازمه هر سازمانی ایجاد شرایط تصمیم سازی بهینه برای تصمیمات بهینه است، یادآور شد: در ابر سازمانی همچون شهرداری نمی‌توان به تصمیمات یک شخص اتکا کرد.

برادران افزود: برای چنین مسائلی باید اتکا کنیم به یک بدنه بسیار قوی که در این خصوص نظام پیشنهادات کارایی خود را به ویژه در مواقعی که با محدودیت‌ها مواجه می‌شویم، نشان داده است.

وی گفت: در نهادی همچون شهرداری تصمیم گیری فردی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و رفع مسائل مختلف تصمیم‌گیری‌های جمعی را می‌طلبد.

برادران به موفقیت‌های مختلف شهرداری مشهد همچون خدماتی، عمرانی و... در سطح کشور اشاره کرد و افزود: همه موفقیت‌های شهرداری در این مسائل خلاصه نمی‌شود و آنچه که امروزه در سطح کشور مورد اقبال است نحوه مدیریت شهری مشهد بوده که از آن به عنوان یک الگو یاد می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری مشهد تا حدی پیش رفته است که امروزه در سطح کشور وقتی می‌خواهند در نظام‌ها و مدیریت خاص الگوی پیشتازی را ارائه کنند به این نهاد در این کلان‌شهر مراجعه می‌کنند.

برادران گفت: 251 هزار رکورد برای سال 92 اطلاعات نرم‌افزاری جمع‌آوری شده که در شهرداری در حال آزمایش است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد به پیشنهادات اعضای نظام پیشنهادات اشاره کرد و افزود: تک تک پیشنهادهایی که توسط اعضا ارائه می‌شود در کمیته‌های مربوطه بررسی و حتی بازخوانی نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از تصمیمات که از پیشنهادات ارائه شده به مرحله اجرا درآمده است موجب رضایت شهروندان خواهد شد که این رضایتمندی در افکارسنجی چندی قبل در خصوص شهرداری مشهود بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد افزود: طبق نظرسنجی که جهاد دانشگاهی در خصوص شهرداری مشهد انجام داده بود سطح رضایت شهروندان به طور عموم متوسط و متوسط به بالا بوده است.

برادران تعداد عضوهای جدید اضافه شده به نظام پیشنهادات را در 9 ماه سال جاری 130 نفر خواند و گفت: برای ادامه فعالیت نظام پیشنهادات نیازمند یک رویکرد جدید هستیم که در خلال این رویکرد جدید مبالغ پرداختی نیز افزایش می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد تاکید کرد: یکی دیگر از رویکردهای جدید نظام پیشنهادات راه‌اندازی نظام ایده‌پردازی برای شهروندان است چراکه نظام پیشنهادات مختص شهرداری است.

newsQrCode
برچسب ها: مشهد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها