اگر دچار کم‌خوابی یا بی‌خوابی هستید، بهتر است ابتدا برنامه غذایی روزانه‌تان را به دقت مورد بررسی قرار دهید. به‌گفته محققان، آنچه در طول روز می‌خوریم، می‌تواند وضع خواب شبانه ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.
کد خبر: ۵۴۳۳۴۷

کمبود ویتامین C، کم‌آبی بدن و زیاده‌روی در خوردن غذاهای چرب در خواب شبانه اختلال ایجاد می‌کند. اگر در شبانه‌روز کمتر از پنج ساعت می‌خوابید دچار کم‌خوابی شدید شده‌اید و چنانچه هر شب پنج- ‌شش ساعت می‌خوابید، باز هم در گروه افرادی قرار می‌گیرید که کم‌خوابی دارند.

به طور استاندارد برای حفظ سلامت بدن به هفت- ‌هشت ساعت خواب شبانه نیاز داریم و یکی از مهم‌ترین علل کم‌خوابی، نبود تعادل در برنامه غذایی روزانه است. دریافت بیش از اندازه کالری در بدن موجب کم‌خوابی شدید می‌شود. به همین علت بیشتر افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از کم‌خوابی رنج می‌برند.

اگر می‌خواهید بر کم‌خوابی یا بی‌خوابی غلبه کنید، در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید، همراه وعده‌های اصلی غذایی سالاد سبزیجات را فراموش نکنید و مصرف انواع غذاهایی سرخ کردنی را محدود کنید. توجه داشته باشید که به طور کلی تنوع غذایی هم می‌تواند نقش موثری در بهبود وضع خواب داشته باشد./ Daily mail

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها