رئیس هیات مدیره کانون کارفرمایان خدماتی کشور از احتمال افزایش 18 تا 20 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و گفت: پیشنهاد جدی امسال کارفرمایان اختصاص سبد ویژه کالا به کارگران است.
کد خبر: ۵۴۳۳۳۳

محمد انتظامی در گفت‌وگو با مهر در ارتباط با تعیین حداقل دستمزد سال آینده از سوی شورای عالی کار، با بیان این‌که متاسفانه شیوه تعیین حداقل دستمزد در سال‌هایی که به سبک فعلی انجام شد، دیگر نمی‌تواند جوابگو باشد، افزود: در تمام سال‌هایی که شورای عالی کار و دستمزد تعیین کرده است، کار به نتیجه مطلوبی نرسید.

رئیس هیات مدیره کانون کارفرمایان خدماتی کشور اظهار کرد: با این‌که در اسفندماه هر سال به حداقل دستمزد کارگران افزوده می‌شود، اما از فردای آن روز قدرت خرید افزایش مزد از بین می‌رود و با رشد قیمت‌ها عملا مصوبات شورای عالی کار بی‌تاثیر می‌ماند.این مقام مسئول کارفرمایی کشور ادامه داد: پیشنهاد ما این است که از سوی سازمان تامین اجتماعی که هزینه‌های آن از سوی کارگران و کارفرمایان تامین می‌شود و تاکنون کاری جز بازنشستگی و درمان برای کارگران انجام نداده است، سبدهای ویژه کالایی برای کارگران طراحی و ارائه شود.این سبدها می‌تواند شامل اقلام پرمصرف و هزینه‌بر خانوار از جمله برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، لبنیات و ... باشد.

انتظامی تاکید کرد: علاوه بر حمایت از بهبود معیشت خانوار کارگری، آن افزایش‌های معمول سالانه دستمزد نیز می‌تواند اتفاق بیفتد که در مجموع شاید بتوان امیدوار بود در زندگی کارگران تغییراتی ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها