در نامه ای به ژاک روگ

عباسی خواستار ادامه حضور کشتی در المپیک شد

وزیر ورزش و جوانان در نامه ای به ژاگ روگ رییس کمیته بین المللی المپیک ، خواستار حفظ کشتی بعنوان رشته ای کهن در بازیهای المپیک شد.
کد خبر: ۵۴۳۳۰۱
عباسی خواستار ادامه حضور کشتی در المپیک شد

به گزارش جام جم ورزشی ، در نامه دکتر محمد عباسی به ژاگ روگ چنین آمده است : شوک بزرگ و به دور از انتظار حذف کشتی از مسابقات بین المللی المپیک 2020، دل هزاران هزار کشتی گیر و قریب به 180 فدراسیون ملی در کشورهای جهان را به درد آورد و اندوهی بزرگ بر دل¬های جامعه¬ی کشتی و نیز دل های کوچک نسل نوجوانی که با آرزوهای بزرگ و انگیزه قهرمانی در بازیهای المپیک گام به عرصه این ورزش پباک نهاد گزارده اند.
این در حالی است که کش.رهای ایران ، ر.سیه ، امریکا ، ژاپن هند و چین ، خود به تنهایی بیش از 3 میلیارد نفر از جمعیت جهانی را دارا هستند که ورزش کشتی در آنجا بسیار گسترده و از سابقه ای طولانی و محبوبیتی خاص برخوردار است .
آقای رییس ، همان گونه که خود مستحضرید ورزش کشتی یکی از کامل ترین و منحصر به فرد ترین .رزش های کنونی در جهان ، با جایگاه اصیل و کهن تر از خود بازهای المپیک به شمار می آید که به واقع منطبق بر ارزش های منشور المپیک و آیین المپیزم یعنی " بازی جوانمردانه " توام با " شکیبایی" ، " اصل احترام متقابل "، " همبستگی "و ارتقاء خصوصیات رفتاری و شخصیتی " است و لذا نفی ارزش های بزرگ کشتی و حتی فکر طرح چنین امری توسط هیئت محترم اجرایی کمیته بین المللی المپیک بدون نگاه به اهداف و آرمان های ، تعجب جامعه جهانی کشتی را بر انگیخت .
اینجانب امید آن دارم آن نهاد محترم با عاشقان دنیای کشتی و به دور از انگیزه های سیاسی و اقتصادی مناسب با "منشور المپیک ترتیبی اتخاذ نمایند تا این رشته کهن که تاریخ و سنت های ارزشی به او مدیون است و در اذهان عمومی تمامی مردم جهان ریشه دارد ار بازیهای المپیک حذف نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها