ارومیه سال آینده به راه‌آهن سراسری می‌رسد

رئیس حوزه ساخت و توسعه امور زیربنایی حمل و نقل آذربایجان غربی گفت: ارومیه شهریور سال آینده به راه‌آهن سراسری جمهوری اسلامی وصل می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۱۶۶

هوشنگ آقامحمدی در جریان بازدید از روند اجرایی طرح راه‌آهن مراغه ـ ارومیه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون عملیات زیرسازی 184 کیلومتر از این طرح از مراغه تا ارومیه پایان یافته و عملیات ریل‌گذاری به طول 85 کیلومتر از مراغه تا مهاباد نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: قطعه اول از مراغه تا میاندوآب پارسال با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شده و قطعه دوم از میاندوآب تا مهاباد بزودی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گفته آقامحمدی، برای اجرای این طرح ملی تاکنون 1700 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به 2100 میلیارد ریال دیگر نیاز است.وی پیشرفت فیزیکی کل این طرح را هم‌اکنون 65 درصد اعلام کرد و گفت: قطعه مهاباد به نقده با سرعت در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود این قسمت خرداد سال 92 به بهره‌برداری برسد.

آقا محمدی گفت: در صورت تامین بموقع اعتبارات پیش‌بینی می‌شود قطعه نقده ـ ارومیه نیز تا شهریور سال آینده به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. با بهره‌برداری از راه‌آهن سراسری مراغه به ارومیه، آذربایجان غربی به مرکز مهم مبادلات تجاری و ترانزیت کالا در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها