شکار گسترده مارهای پیتون برمه ای در پارک ملی ایورگلیدز ایالت فلوریدا با هدف حفظ اکو سیستم این پارک انجام شد.
کد خبر: ۵۴۱۷۷۵
شکار پیتون ها در فلوریدا

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 600 شکارچی مار از 38 ایالت آمریکا و حتی کانادا در شکار گسترده مارهای پیتون گونه برمه ای شرکت کردند.

از 10 ژانویه تا 10 فوریه 68 مار پیتون برمه ای کشته یا به دام افتاده اند. بزرگترین مار پیتون که به دام افتاده 4.30 متر طول دارد و شکارچی آن مبلغ 1000 دلار جایزه گرفته است.

به گفته کارشناسان، نخستین مارهای پیتون برمه ای که به پارک ملی ایورگلیدز ایالت فلوریدا آمدند حیوانات خانگی بودند که توسط صاحبانشان رها شده بودند. برخی از آنها نیز در سال 1992 در جریان توفان استوایی آندرو از اماکنی که در آنها نگهداری می شدند فرار کرده و به این پارک آمدند.

مارهای پیتون برمه ای به سرعت زاد و ولد کرده و تعدادشان از گونه های جانوری فلوریدا بیشتر شد. این مساله موجب کاهش تعداد پستانداران کوچک  پارک ملی ایورگلیدز شد که طعمه این مارها محسوب می شوند.

از سوی دیگر مارهای پیتون برمه ای تهدیدی برای تمساح های محلی ایورگلیدز هستند. یک سخنگوی کمیسیون حیات وحش فلوریدا گفته است:‌ شکار 68 مار پیتون برمه ای ظرف یک ماه بی سابقه بوده و این مساله به ما کمک می کند تا با شیوه های موثرتری بتوانیم  این مارهای غیر بومی را از محیط  زیست خود حذف کنیم. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها