جزیره گوام در اشغال مارها

مارها تعادل زیست محیطی جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام را برهم زده اند.مقامات برای کاهش تعداد آنها عملیات وسیعی را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۵۴۴۸۰۰
جزیره گوام در اشغال مارها

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از لوپوان، مقامات جزیره گوام که تحت قیمومت آمریکا است برای کاهش تعداد مارها  اجساد موش هایی که در بدنشان داروی "دولیپران " تزریق شده است را از هوا روی جزیره پراکنده می کنند.

گوام با یک فاجعه زیست محیطی مواجه است. در جنگ جهانی دوم مار گونه "بویگا ایرگورالیس" ماری قهوه ای رنگ که در میان درختان زندگی می کند بدون تردید توسط یک کشتی بابری نظامی به این جزیره رخنه کرده و به دلیل فقدان شکارچی به سرعت تکثیر شد.

این مار اندک اندک تمام گونه های پرندگان را خورد و محیط زیست جزیره را نابود کرد. این خزنده شب‌رو که بین یک تا سه متر طول دارد برای انسان خطرناک نیست اما از هر چیزی به ویژه دکل های برق بالا رفته و موجب قطع مکرر برق جزیره می شود.

تعداد مارهای "بویگا ایرگورالیس"  در جزیره 160 هزار نفری گوام حدود دو میلیون مار برآورد شده است.

دانشمندان برای از بین بردن این مار یک استراتژی را براساس دو نقطه ضعف این حیوان به اجرا گذاشته اند. این مار قهوه ای رنگ برخلاف سایر گونه هایی که فقط  طعمه ای را که خود شکار کرده اند می خورند و از خوردن لاشه پرهیز می کنند، علاوه بر شکار لاشه خوار نیز است.

در عین حال، این مار یک آلرژی مرگبار نسبت به داروی پاراستامول از ترکیبات موجود در"دولیپران " دارد. مقامات تاکنون بیش از 2000 موش مرده که بدنشان حاوی داروی "دولیپران " است را از راه هوا در مناطق جنگلی جزیره گوام پراکنده اند. مترجم: بهرام افتخاری. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها